گوناگون

تولید اردکی رباتیک برای مبارزه با علف‌های هرز

یکی از پژوهشگران شرکت نیسان ژاپن، موفق به طراحی اردکی رباتیک شده که قادر است در مزارع برنج و برای مبارزه با علف‌های هرز مورد استفاده قرار گیرد.

کار کشاورزی و بویژه کشت برنج، دردسرهای خاص به خود را دارد که از جمله این موارد می‌توان به حفاظت از محصول در برابر علف‌های هرز اشاره کرد. یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای خلاصی از شر علف‌های هرز، استفاده از اردک‌هاست که می‌توانند با حرکت در میان ساقه‌های برنج، نه‌تنها حشرات مضر را از بین خواهند برد، بلکه مانع از رشد و گسترش علف‌های هرز خواهند شد.

حال یکی از مهندسان شرکت نیسان، با الهام از این ماجرا، دست به تولید اردکی رباتیک زده است. این اردک قادر است به حرکت در زمین‌های کشاورزی برنج، همانند یک اردک واقعی در سطح آب شناور بماند و با گِلی کردن آب، مانع از رسیدن نور به علف‌های هرز شده و از رشد آن‌ها جلوگیری می‌کند.

این ربات فعلا در مرحله تست و ارزیابی قرار دارد و به قابلیت‌های ارتباطی جی‌پی‌اس و وای‌فای  مجهز شده است. این دستگاه همچنین با استفاده از انرژی خورشیدی کار می‌کند که نقطه قوت آن به حساب می‌آید.

شرکت نیسان هنوز واکنشی را در خصوص توسعه و عرضه انبوه این اردک رباتیک به بازار برای کمک به کشاورزان ژاپنی نشان نداده، اما به نظر می‌رسد که با توجه به اهمیت کشت برنج در کشور ژاپن و همچنین بسیاری از کشورهای آسیایی، این محصول به توسعه نهایی خواهد رسید و قدم به زمین‌های کشاورزی خواهد گذاشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا