موبایلهواوی

هواوی و رونمایی از گوشی‌های جدید نوا 5، نوا 5 پرو و نوا 5i

شرکت هواوی در کشور چین رسما از نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود به نام‌های نوا 5، نوا 5 پرو و نوا 5i پرده برداشت.

هواوی که اخیرا با شدیدترین تحریم‌ها از سوی آمریکا و شرکت‌های آمریکایی دست‌وپنچه نرم می‌کند، در تلاش است تا از ریزش سهم خود در بازار گوشی‌های هوشمند جلوگیری کرده و یا حداقل از سرعت آن بکاهد. این شرکت امروز سه گوشی جدید را برای طرفداران برند خود معرفی کرد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهیم شد.

هواوی نوا 5 پرو

این گوشی که قوی‌ترین عضو معرفی‌شده امروز به حساب می‌آید از یک نمایشگر 6.39 اینچی اولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس بهره می‌برد و ویژگی بارز آن، دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی است که قطعا با عملکرد خود طرفداران عکس‌های سلفی را غافلگیر خواهد کرد.

در قسمت پشتی بدنه، از سیستم دوربینی چهارگانه استفاده شده است. چیدمان این دوربین به گونه‌ای است که از یک سنسور 48 مگاپیکسلی اصلی، 16 مگاپیکسلی واید، 2 مگاپیکسلی عمیق و 2 مگاپیکسلی مکرو استفاده شده است.

توان پردازشی این دستگاه از طریق چیپست کایرین 980 به همراه رم 8 گیگابایتی تامین می‌شود. نوا 5 پرو در دو نسخه 128 و 256 گیگابایتی قابل خرید خواهد بود. باتری 4000 میلی‌‌آمپری این گوشی نیز به فناوری شارژ سریع 40 واتی SuperCharge این شرکت مجهز شده است.

هواوی و رونمایی از گوشی‌های جدید نوا 5، نوا 5 پرو و نوا 5i

در خصوص قیمت نیز باید گفت که برای خرید نوا 5 پرو مجهز به حافظه 128 و رم 8 گیگابایتی باید 435 دلار و برای خرید مدل مجهز به حافظه 256 و رم 8 گیگابایتی، 500 دلار کنار گذاشت.

البته نسخه ویژه این گوشی نیز تحت عنوان نوا 5 پرو لیمیتد ادیشن رونمایی شد که به همراه یک هدفون توگوشی بنفش و با قیمت 550 دلار عرضه خواهد شد.

 

هواوی نوا 5

محصول بعدی هواوی، نوا 5 نام دارد که به پردازنده جدید کایرین 810 مسلح شده است. این چیپست از دو هسته کورتکس A76 با سرعت کلاک 2.27 گیگاهرتزی، شش هسته کورتکس A55 با سرعت کلاک 1.88 گیگاهرتزی و تراشه گرافیکی Mali-G52 بهره می‌برد.

هواوی و رونمایی از گوشی‌های جدید نوا 5، نوا 5 پرو و نوا 5i

دیگر مشخصات این گوشی با مدل نوا 5 پرو، شبیه است بدین معنی که نوا 5 نیز به نمایشگر اولد و دوربین چهارگانه پشتی مجهز شده است.

 

هواوی نوا 5i

این گوشی نسخه مقرون‌به صرفه‌ای برای خریداران گوشی‌های هوشمند به شمار می‌برود. پردازنده این دستگاه از نوع کایرین 710 است و در دو مدل مجهز به حافظه 128 و رم 6 گیگابایتی و همچنین حافظه 8 و حافظه 128 گیگابایتی عرضه خواهد شد.

در قسمت پشتی دستگاه، شاهد استفاده از سنسور اثرانگشت و دوربین چهارگانه هستیم. در این دوربین، از سنسورهای 24 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی عریض، 2 مگاپیکسلی عمیق و 2 مگاپیکسلی مکرو بکار رفته است.

هواوی و رونمایی از گوشی‌های جدید نوا 5، نوا 5 پرو و نوا 5i

باتری این گوشی اگر از ظرفیت 4000 میلی‌آمپری بهره می‌برد اما برخلاف دو مدل قبلی، از استاندارد شارژ سریع 18 واتی برخوردار است. هواوی نوا 5i در رنگ‌های مشکی، قرمز و آبی عرضه خواهد شد و مدل‌های مجهز به رم 6 و 8 گیگابایتی به ترتیب با قیمت‌های 290 و 320 دلار به فروش خواهند رفت.

هواوی در رونمایی از این سه گوشی اعلام کرد که توانسته در 5 ماهه نخست سال جاری میلادی، بالغ بر 100 میلیون گوشی را به دست خریداران برساند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا