عکاسی

دوربین عکاسی X1D II هاسلبلد معرفی شد

شرکت هاسلبلد که سالهاست در کنار بزرگان دنیای عکاسی، محصولاتی را تولید و روانه بازار می کند به تازگی از دوربین عکاسی فرمت‌متوسط جدید خود تحت عنوان X1D II 50C رونمایی کرد.

دوربینی که قرار است ادامه‌دهنده راه مدل X1D باشد که در سال 2016 معرفی و به بازار عرضه شد. شباهت های زیادی میان این دو مدل وجود دارد به طوری که این مساله در طراحی، اندازه، سنسور فرمت‌متوسط و شکل ظاهری دو دستگاه قابل تشخیص است.

اما تفاوت هایی نیز در این دو وجود دارد که از جمله آن ها می توان به استفاده از نمایشگری بزرگ‌تر، منظره‌یابی با رزولوشن بالاتر و عملکردی به مراتب سریع‌تر و بهتر نسبت به مدل سال 2016 اشاره کرد.

از آنجایی که مدل قبلی این سری، از سرعت عملکرد پایینی برخوردار بود و گلایه های کاربران را به دنبال داشت، هاسلبلد تلاش کرده تا در مدل جدید یعنی دوربین عکاسی X1D II تغییرات عمده‌ای را در جهت ارتقای سرعت عملکرد دستگاه ایجاد کند.

به گفته هاسلبلد، در مدل جدید، مدت زمان شروع به کار دوربین حدود 46 درصد کاهش و سرعت عکسبرداری متوالی نیز تا 35 درصد افزایش یافته است. همچنین، سرعت لایوفریم این دوربین نیز با افزایشی 62 درصدی همراه شده است.

از لحاظ طراحی نیز باید گفت که X1D II جزو دوربین های کامپکت یا همان جمع‌وجور به شمار می رود. در این مدل شاهد بکارگیری نمایشگر 3.6 اینچی لمسی هستیم که اندازه آن در مقایسه با مدل سال 2016، شش دهم اینج بزرگ‌تر شده است. البته میزان رزولوشن و وضوح نمایشگر X1D II نیز نسبت به قبل ارتقا یافته است.

دوربین عکاسی X1D II هاسلبلد معرفی شد

منظره‌یاب الکترونیکی این دوربین همچنان پنل OLED است و قادر است تا 55 درصد پیکسل بیشتر و بزرگنمایی بهتری را در مقایسه با دوربین X1D انجام دهد. هاسلبلد برای اولین بار، این دوربین را به قابلیت اتصال به تبلت های آیپد اپل از طریق کابل USB-C مجهز کرده است.

با این ویژگی، دارندگان تبلت های نسل دوم و سوم آیپد پرو می توانند تصاویر را در سریع‌ترین زمان و با اطمینان‌خاطر به دستگاه های خود منتقل کنند. البته با استفاده از اپلیکیشن هاسلبلد نیز می توان به صورت وایرلس عکس ها را منتقل کرد و یا از راه دور کنترل دوربین را دردست گرفت.

سنسور تصویر و سیستم فوکوس خودکار دوربین X1D II تغییری به خود ندیده، به طوری که همچنان از سنسور 50 مگاپیکسلی CMOS و سیستم فوکس خودکار مبتنی بر کنتراست در این محصول استفاده شده است. طبق گفته هاسلبلد، تغییراتی در این دوربین اعمال شده که افزایش سرعت فوکوس خودکار را به دنبال داشته است.

هاسلبلد قیمت 5750 دلار را برای بدنه این دوربین تعیین کرده است.

دوربین عکاسی X1D II هاسلبلد معرفی شد

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا