موبایل

اولین گوشی مجهز به دوربین تعبیه‌شده در زیر نمایشگر هفته آینده معرفی می‌شود

طبق آخرین گزارش‌ها، شرکت چینی اوپو قصد دارد تا در تاریخ 26 ژوئن (5 تیرماه) از اولین گوشی مجهز به دوربین تعبیه‌شده در زیر نمایشگر رونمایی کند.

چند سالیست شرکت‌ها به استفاده از نمایشگرهای به اصطلاح بدون حاشیه در گوشی‌های هوشمند خود روی آورده‌اند. اما دوربین سلفی گوشی‌ها اجازه نمی‌داد تا این نمایشگرها کاملا صاف و یک‌دست طراحی شوند و حتما می‌بایست از ناچ یا بریدگی در قسمت بالایی نمایشگر برای سنسور دوربین استفاده می‌شد.

حتی برخی از شرکت‌ها نیز از دوربین‌های پاپ‌آپ با قابلیت چرخش به جهات مختلف در گوشی‌های خود استفاده کردند تا بتوانند این بریدگی را حذف و نمایشگری یکنواخت و صاف را برای کاربران به ارمغان اورند.

اما این مورد در کنار چندین راهکار دیگر هرگز نتوانست رضایت کاربران را جلب کند. همین موضوع سبب شد تا تولیدکنندگان به تعبیه دوربین گوشی در زیر صفحه نمایش به طور جدی فکر کنند. اینجا بود که شرکت چینی اوپو پیشگام این عرصه شد و به لطف دانش مهندسان خود توانست اولین اسمارت‌فون مجهز به چنین قابلیتی را تولید کنند.

حال این شرکت با انتشار تیزری از رونمایی اولین گوشی مجهز به دوربین تعبیه‌شده در زیر نمایشگر در تاریخ 5 تیر ماه خبر داد. تاکنون اطلاعات اندکی در خصوص مشخصات این گوشی به بیرون درز کرده است. اگر این نوآوری بهترین راهکار برای حذف هر گونه ناهمگونی در نمایشگرهای تمام‌صفحه به حساب می‌آید، اما باید دید که آیا عملکرد این دوربین در زیر نمایشگر نیز می‌تواند همانند این نوآوری، کاربران را مجذوب خود کند.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا