اپلترجمه شده

حدس و گمان ها درباره Macbook 2019

سال پیش، آمد و رفت ولی هیچ اثری از مک بوک جدید ندیدیم. اپل به جای آن، مک بوک ایر جدید را معرفی کرد که گمانه‌ها در مورد جایگزینی مک بوک را تقویت کرد. مک بوک ایرهای فوق نازک  سبک، 2 سالی می‌شود پا به بازار گذاشته‌اند. اما هیچ اثری از مدل جدید مک بوک ایر در نمایشگاه WWDC 2019  هم ندیدیم.

آخرین مدل مک بوک، در سال 2017 معرفی شد که به پردازنده نسل هفتم Intel Kaby Lake مجهز است و قدرت بیشتری نسبت به مدل‌های قبل از خود ارائه می‌دهد. به علاه، وجود صفحه کلید Butterfly keyboard با وجود نقاط ضعفی که داشت، توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند.

حالا با معرفی پردازنده Intel Amber Lake ، پیش‌بینی می‌شود که مک بوک آینده نیز از این تراشه جدید بهره ببرد. با وجود تجهیز به این تراشه، مک بوک نسل جدید قطعا برای طرفداران این محصول جذابیت به خصوصی خواهد داشت و آنها را مجاب خواهد کرد که لپ‌تاپ خود را به مدل جدید ارتقا دهند.

مک بوک 2019

اما باید منتشر چه محصولی باشم؟

چه دستگاهی؟: مک بوک نسل جدید 12 اینچی

چه زمانی؟: اواخر سال 2019

قیمت آن؟: احتمالا مشابه مدل های کنونی موود در بازار

تاریخ معرفی مک بوک 2019

تا به امروز هیچ خبر، گزارش یا شایعه به خصوصی درباره تاریخ احتمالی عرضه نسل جدید لپ‌تاپ‌های اپل منتشر نشده است. پیش‌بینی‌های ما هم بر اساس روند معرفی نسل‌های قبلی لپ‌تاپ‌های 12 اینچی این شرکت است.

در سال 2015، اپل در ماه آوریل اولین مک بوک را عرضه کرد. اپل این دوران را معمولا بهترین زمان برای معرفی محصول جدید می‌داند که البته امسال این اتفاق نیفتاد.

اپل در سال 2018 هم هیچ مک بوک 12 اینچی معرفی نکرد و به جای آن MacBook Air 2018 معرفی شد.

در نمایشگاه  WWDC 2019 نیز اثری از مک بوک 2019 ندیدیم. بیشتر تمرکز سخنرانی اپل در این نمایشگاه معطوف به سرویس‌هایی مانند اپل میوزیک، اپلیکیشن‌های تی‌وی و پادکست، Sidecar  و  Voice Controlبود. بسیاری معتقدند که در برای معرفی مک بوک جدید این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی بود.

با این وجود فعلا بازهم باید صبر کنیم تا زمان مناسب برای معرفی مک بوک 2019 فرا برسد. در این مقاله پیش‌بینی‌های محتمل درباره این محصول را می‌خوانید.

قیمت  مک بوک 2019

قیمت لپ تاپ جدید اپل نیز، از دیگر حوزه‌هایی است که بر اساس روند سال‌های قبل این شرکت تخمین زده می‌شود.

در حال حاضر، ساده‌ترین مدل مک بوک، 1299 دلار قیمت دارد.  تنها یک مدل دیگر و با ظرفیت ذخیره سازی و قدرت بیشتر وجود دارد که بین 300 تا 450 دلار گران‌تر است.احتمال می‌دهیم مدل جدید این سری لپ‌تاپ‌های محبوب نیز قیمتی حول و حوش همین ارقام داشته باشد.

مک بوک 2019

شایعاتی منتشر شده بود مبنی بر اینکه اپل  تصمیم دارد نسخه ارزان قیمت مک بوک 13 اینچی را معرفی کند. که به جای آن شاهد عرضه مک بوک ایر جدید بودیم.

کاهش قیمت، غیر محتمل است. تنها اگر محصولات جدید با ظرفیت‌های ذخیره سازی قابل تغییر و قدرت‌های مختلف عرضه شوند، شاید قیمت‌های کمتری را ببینیم. اما در هر صورت مدل جدید اگر قیمتی بیشتر از مدل‌های فعلی نداشته باشد، قیمتی کمتر نخواهد داشت.

احتمال دارد اپل مدل ارزان قیمتی را در کنار مدل گران قیمت مک بوک جدید معرفی کند. برای اساخت این مدل، اپل می‌تواند ظرفیت مموری را از 8 گیگ به 4 گیگابایت کاهش دهد که البته بعید است زیرا مموری 8 گیگ این روزها یک استاندارد محسوب می‌شود.

امکان دیگری نیز وجود دارد که یک مک بوک با ظرفیت حافظه 128 گیگابایت SSD ، به جای 256 گیگ معرفی شود. برخی از کاربران هستند که روی تهیه حافظه‌های خارجی سرمایه گذاری کرده‌اند و این محصول برای آنها به صرفه است.

قابلیت‌های احتمالی مک بوک 2019

با وجود اینکه فعلا هیچ خبری از سوی اپل درباره این سری جدید اعلام نشده اما در ادامه محتمل ترین قابلیت‌ها و مشخصات مدل آینده مک بوک را از دید تحلیل گران بخوانید.

صفحه نمایش و کیبورد مک بوک 2019

کل سال 2018، شایعات و حدس و گمانه‌های زیادی در مورد طراحی و قابلیت‌های مک بوک جدید منتشر شد. مثلا صفحه نمایش دو قسمته با یک صفحه کیبوردی لمسی  که در میان شایعات برجسته بود. یا کیبورد لمسی ارتقا یافته که حالتی شبیه به کیبوردهای سنتی دارد. البته وجود هر کدام از این قابلیت‌ هابدون شک قیمت دستگاه جدید را بالاتر خواهد برد.

در هر صورت، انتظار می‌رود مکانیزم کیبورد پروانه‌ای که همین حالا روی مک بوک‌ها وجود دارد، در مدل‌های جدید ارتقا بیابد.

مک بوک 2019

خرو جی‌های بیشتر، لطفا!

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مک بوک ‌ای 12 اینچی از ابتدای زمان عرضه تا کنون، فقدان خروجی‌های کافی بود. این مدل تنها یک خروجی  Thunderbolt 3 (USB-C) و یک خروجی هدفون دارد و این مسئله کاربران را مشکل روبرو کرده است.  کاربران انتظار دارند حتی یک خروجی دیگر به این دستگاه اضافه شود تا بتوان همزمان با شارژ لپ تاپ، یک دستگاه دیگر نیز به آن متصل کرد.

لپ تاپ‌های ویندوز، در این زمینه بسیار جلوتر هستند. مثلا Huawei MateBook X  دو خروجی USB-C  دارد. حتی مک بوک پرو که قیمت مشابهی با مک بوک عادی دارد نیز به دو خروجی مجهز است.

با نسل جدید کامپیوتر مک پرو اپل آشنا شوید

وجود یک جای کارت خوان microSD نیز بسیاری از کاربران را خوشحال خواهد کرد.

پردازنده قدرتمندتر

یکی از حوزه‌هایی که اپل جدا باید روی مک بوک‌های 12 اینچی کار کند، پردازنده این مدل است.

اپل تا کنون از پردازنده‌های کم مصرف  Intel Core ‘M’  و ‘Y’ روی مک بوک‌های خود استفاده کرده تا این لپ تاپ‌های ظریف را در برابر حرارت بیش از حد محافظت کند.

حالا که پردازنده‌های Amber Lake توسط اینتل معرفی شده‌اند، بسیاری توقع دارند که این نسل هشتم پردازنده را در مک بوک‌های جدید ببینند.

شایعاتی منتشر شده مبنی بر اینکه اپل نوعی مک بوک بر پایه ARM تولید خواهد کرد. البته نمونه‌هایی از این سیستم را در آیپد پرو 2018 دیده‌ایم و تولید یک مک بوک با سیستم مشابه، دور از انتظار نیست. به عقیده بسیاری از تحلیل گران اپل حقیقتا باید به روی ارتقا پلت فرم مک اوس روی سیستم ARM تلاش کند.

احتمال دیگری نیز وجود دارد که اپل پردازند‌های اختصاصی T1  و T2 خود را در مک بوک 2018 استفاده کند.

ساختاری قدرتمندتر

لایه بیرون مک بوک‌های کنونی اپل همین حالا نیز بسیار قدرتمند به نظر می‌رسند. اما با گذشت زمان می‌توان خط و خش‌هایی روی بدنه آن مشاهده کرد. اپل ظاهرا جدیدا پتنتی به ثبت رسانده که اشاره به ساخت سخت افزار و لایه محافظی محکم‌تر دارد.

برای یک چنین دستگاه گران قیمتی، وجود یک بدنه مستحکم‌تر حقیقتا ضروری است زیرا کاربرانی که چنین دستگاه‌هایی را می‌خرند، توقع ندارند کمتر از 4 یا 5 سال، دستگاه خود را ارتقا دهند.

البته شاید این پتنت هرگز روی واقعیت را نبیند اما در هر صورت وجود یک بدنه محکم به همراه قابلیت ارتقا یافته کیبورهای پروانه‌ای، در لپ تاپ‌های جدید اپل می‌تواند آن را به یک محصول پیشتاز و بی رقیب تبدیل کند.

سیستم صوتی و ویدیویی قوی‌تر

عملکرد بلندگوها و وب کم، یکی از نقاط ضعف مک بوک‌های نسل کنونی است که اپل قطعا در مدل جدید به آن خواهد پرداخت. بلندگوهای کوچک و وب کم sub-HD برای یک لپ تاپ سطح حرفه‌ای و گران قیمت، واقعا قابلیت‌هایی غیر قابل قبول است.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا