گوناگون

ارز دیجیتال فیسبوک هفته آینده معرفی می‌شود

فیسبوک اخیرا توانست حمایت چند شرکت بزرگ از جمله ویزا، مسترکارت، پی‌پَل، اوبر، استرایپ و بوکینگ‌دات‌کام را برای پروژه ارز دیجیتال خود موسوم به لیبرا کسب کند.

هر کدام از این شرکت‌ها حدود 10 میلیارد دلار برای توسعه این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری خواهند کرد و به عنوان بخشی از انجمن لیبرا شناخته خواهد شد. انجمن لیبرا، یک کنسرسیوم مستقل است که در خصوص ارز دیجیتالی فیسبوک تصمیم‌گیری می‌کند.

همکاری شرکت‌های بزرگی همچون ویزا و مسترکارت با فیسبوک می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد چراکه ارزهای دیجیتالی معمولا به عنوان گزینه‌های ارزان‌تر امکان پرداخت‌های شبکه‌ای را برای کاربران فراهم می‌کنند.

نشریه وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت هدف این شرکت‌ها از پیوستن به این طرح، زیر نظر گرفتن طرح‌های بلندپروازانه فیس بوک در زمینه ارز دیجیتال و همچنین بهره‌برداری از محبوبیت این ارز نزد 2.4 میلیارد کاربر فعال ماهانه این پلتفرم است.

طبق آخرین گزارش‌های منتشر شده، این ارز دیجیتال که احتمالا تحت عنوان لیبرا معرفی خواهد شد، در تاریخ 18ژوئن برای علاقمندان معرفی شده و برنامه‌های این شرکت نیز در این زمینه برای سال 2020 تشریح خواهد شد.

این ارز احتمالا به عنوان «استیبل‌کوین» عمل خواهد کرد، بدین معنی که از طریق سبد ارزهای دولتی تضمین‌شده خواهد بود و از این رو، برخلاف بیت‌کوین نوسانات آن به کمترین حد ممکن خواهد رسید. در واقع، ثبات این ارز ویژگی بارز آن محسوب می‌شود. فیسبوک قصد دارد تا از این طریق، کاربرانی از کشورهای درحال توسعه را به استفاده از این ارز جذب کند.

فیسبوک علاوه بر فراهم کردن امکان ارسال پول از طریق پلتفرم‌های مسنجر و یا واتس‌اپ، امیدوار است که بتواند که از طریق همکاری خود با شرکت‌های نام‌برده، امکان خرج این پول به صورت آنلاین را نیز فراهم کند. فیسبوک همچنین در نظر دارد تا دستگاه‌هایی شبیه به ATM را طراحی و در نقاط مختلف نصب کند تا کاربر بتواند پول‌های خود را به لیبرا تبدیل کنند.

البته فیسبوک برای راه‌اندازی این امکان، نیازمند رفع موانع قانونی و همچنین نگرانی‌ها در خصوص پولشویی و اختلاس است. زاکربرگ اخیرا با مارک کارنی، مدیر بانک مرکزی انگلیس دیدار و در خصوص فرصت‌ها و خطرات مربوط به این ارز گفت‌وگو کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا