گوگل

گوگل آلوده شدن برخی گوشی‌های اندرویدی به بدافزار تروجان را تایید کرد

نفوذ بدافزارها به گوشی‌های هوشمند موضوع جدیدی نیست. اما می‌توان با جلوگیری از دانلود برنامه‌ها از منابع ناشناس و یا وب‌سایت‌های غیررسمی، مانع از ورود این عاملان خرابکاری به گوشی‌ها یا سایر دستگاه‌های هوشمند شد.

اما به نظر می‌رسد که هرچقدر هم کاربر این موارد را رعایت کند و در عرصه وب، هوشمندی به خرج دهد، بازهم نخواهد توانست سدی در برابر ورود بدافزارها باشد. طبق گزارشی که اخیرا به صورت رسمی‌توسط گوگل تایید شده، برخی از گوشی‌های هوشمند اندرویدی قبل از شروع استفاده توسط کاربران، به بدافزار آلوده شده بودند.

اگر خاطرتان باشد در اوایل سال جاری میلادی، گزارش‌هایی مبنی بر مشاهده بدافزار تروجانی به نام Triada در برخی گوشی‌های اندرویدی منتشر شد. این مساله با ورود گوگل به ماجرا و تایید این شرکت نسبت به آلوده شدن گوشی‌های اندرویدی به این تروجان قبل از عرضه به بازار همراه شد.

بدین معنی که با جاسازی این بدافزار در برخی گوشی‌های اندرویدی، کاربران به محض خرید دستگاه و استفاده از آن، راه را برای سوءاستفاده هکرها از اطلاعات موجود در گوشی باز می‌کردند. با این بدافزار، هکرها می‌توانند کنترل دستگاه از راه دور در دست گرفته و کدهایی را بر روی آن اجرا کنند.

گوگل اما بعد از این اتفاق، اعلام کرد که با همکاری شرکت‌های سازنده و همچنین عرضه چند بروزرسانی، این بدافزار را حذف و راه نفوذ هکرها را مسدود کرد. هنوز مشخص نیست که این بدافزار چه میزان خسارت در گوشی‌های آلوده به بار آورده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا