تکنولوژی

نهایی شدن خرید شرکت تبلو،بزرگ‌ترین معامله سلزفورس

Salesforce اعلام کرد که قرار است شرکت نرم افزاری Tableau  را به مبلغ 15.3 میلیارد دلار خریداری کند. هدف از این خرید سلزفورس، دسترسی مشتریان این شرکت به اطلاعات داده‌ای ارتقایافته عنوان شده است. این خرید، بزرگ‌ترین معامله‌ای خواهد شد که سلزفورس در تاریخ خود انجام داده است.

بر اساس قرارداد جدید سلزفورس ، همه سهام داران شرکت تبلو ، 1.103 درصد از سهام سلزفورس  را دریافت خواهند کرد. بر اساس آمار جمعه گذشته، قیمت هر سهم سلزفورس 177.88 دلار بوده است. این شرکت هم اکنون بیش از 8600 مشتری دارد که شرکت‌های بزرگ نت فلیکس و شرکت ارتباطی Verizon   هم جزو آنها هستند.

قرارداد سلزفورس برای خرید تبلو ، در حالی اعلام شد که به تازگی خبر خرید 2.6 میلیارد دلاری شرکت Looker توسط گوگل منتشر شده است. Looker  ، شرکت بزرگی است که در زمینه تحلیل داده فعالیت دارد.

Marc Benioff   – رئیس هیات مدیره سلزفورس، توضیح داده که این خرید قرار است دو پرچمدار بازار را کنار یکدیگر آورد.:« ما می‌خواهیم دو شرکت برتر حوزه‌های مدیریت مشتری و تحلیل آماری را کنار یکدیگر آوریم.  تبلو به مردم کمک می‌کند که داده‌ها را بهتر دیده و آنها را عمیق‌تر درک کنند. سلزفروس هم برای مدیریت روابط با مشتریان، حرف اول را در بازار تجارت می‌زند. ترکیب این دو شرکت بدون شک نتیجه مثبتی برای مشتریان ما خواهد داشت. زیرا دو پلت فرم بزرگ کنار یکدیگر جمع می‌شوند تا به مشتریان امکان درک صحیح‌تر و واقع گرایانه‌تری از جهان ارائه کنند.»

این قرارداد قرار است در طی سه ماه سوم سال، نهایی شود. البته شرکت تبلو همچنان به فعالیت خود به صورت یک شرکت مستقل ادامه خواهد داد.

بعد از اعلام این خبر، ارزش سهام سلزفورس به میزان 5 درصد کاهش پیدا کرد و به 156.43 دلار برای هر سهم رسید. از طرف دیگر، ارزش سهام شرکت تبلو با افزایش 35 درصدی، به 169.50 دلار در هر سهم رسید.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا