موبایل

سونی در سودای عرضه گوشی‌ هوشمندی مجهز به شش دوربین عکاسی

طبق آخرین گزارش‌ها، شرکت ژاپنی سونی این روزها در حال طراحی و ساخت مدل جدیدی از گوشی اکسپریاست که به شش دوربین عکاسی مجهز خواهد بود.

در حال حاضر، گوشی V50 ThinQ شرکت ال‌جی از سه دوربین بهره می‌برد و سامسونگ نیز قرار است طی یکی دو ماه آینده، گلکسی نوت 10 خود را رونمایی و روانه بازار کند. اما هم‌اکنون، اسمارت‌فون نوکیا 9 با دارا بودن 5 دوربین، در این زمینه رکورددار است.

با این حساب، می‌توان گفت که عرضه گوشی هوشمندی مجهز به 6 دوربین عکاسی از طرف سونی چندان هم دور از ذهن نخواهد بود. هنوز اطلاعاتی در خصوص چیدمان این دوربین‌ها منتشر نشده اما انتظار می‌رود که چهار دوربین در قسمت پشتی و دو دوربین در قسمت جلویی دستگاه تعبیه شوند.

در خصوص سایر جزییات این سیستم نیز باید گفت که احتمالا از سنسورهای تله‌فوتو و فوق عریض استفاده خواهد شد. سنسورهای Time-of-Flight نیز که اخیرا در میان کاربران محبوب شده‌اند، یکی دیگر از سنسورهای احتمالی در این گوشی خواهند بود.

پیش‌بینی می‌شود که از دو سنسور مونوکروم نیز برای ارتقای جزییات در موقعیت‌هایی با نور کم در دل این گوشی اکسپریا به کار رود. همانطور که اشاره شد، دوربین سلفی اکسپریای جدید سونی نیز به دو دوربین مجهز خواهد بود که هنوز اطلاعاتی در این رابطه به بیرون درز نکرده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که طراحی و توسعه این گوشی در مراحل مقدماتی آن قرار دارد و هنوز مشخص نیست که این محصول از چه شکل‌وشمایلی برخوردار خواهد بود. با این‌حال، سونی قطعا از مشخصات سخت‌افزاری رده‌بالایی نیز در این محصول استفاده خواهد کرد تا نمونه‌ای تمام‌عیار و مجهز به قابلیت‌های عکاسی پیشرفته در در اختیار کاربران قرار دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا