اپل

خداحافظ آیتیونز ، سلام اپل تی وی، اپل موزیک و اپل پادکست

زمان برای آیتیونز iTunes به پایان رسید و اپل در کنفرانس WWDC 2019 اعلام کرد که این نرم‌افزار دانلود موسیقی و استریم ویدیو را پس از ۱۸ سال فعالیت آن را به نفع اپلیکیشنهای اپل تی وی، اپل موزیک و اپل پادکست خاتمه میدهد.

بر اساس آنچه اپل در جریان این رویداد اعلام کرد به نظر می‌رسد آیتیونز با معرفی نسخه جدید سیستم عامل مک MacOS Catalina حذف شود و وظایف آن به عهده اپلیکیشنهای دیگر گذاشته شود.

از مدتها قبل بحث بسته شدن آیتیونز مطرح بود اما صحبتهای کریگ فدریقی معاون اپل در WWDC 2019 این موضوع تایید شد.

یکی از مهمترین وظایف آیتیونز مدیریت موسیقی روی کامپیوتر بود که این وظیفه در نسخه جدید سیستم عامل به اپل موزیک انتقال یافته است. روی آی او اس هم از قبل آیتیونز با حفظ آیکون به موزیک تغییر نام داده بود.

 

یک سرویس تخلیه شده

کمی تعجب آور است که اپل بعد از تمام این سالها آیتونز را تعطیل می کند؛ تا سال 2019 50 میلیون نفر از موسیقی اپل استفاده می‌کردند. این ممکن است بسیار کمتر از 75 میلیون مشترک در سرویس پریمیوم اسپاتیفای باشد اما به یاد بیاوریم اپل موزیک  تنها در طی سه سال به چنین جایگاهی رسیده است.

محتوای تصویری آیتیونز هم بر اساس تصمیم اپل به اپلیکیشن اپل تی وی منتقل می‌شود ( از پاییز ۲۰۱۹ ) . اپل تی وی از آن به بعد مشابه سرویس نتفلیکس عمل خواهد کرد

با این حال بسته شدن iTunes برای کاربران آیفون مشکلاتی هم ایجاد می‌کند چراکه گوشی‌های اپل از آیتیونز برای مدیریت پشتیبانگیری و دخیره اطلاعات استفاده می‌کردند. این وظیفه به کجا منتقل می‌شود؟ هنوز مشخص نیست.

آیتیونز برای سالها ستون فقرات آیفون و آیپد محسوب می‌شده و هدف اصلی آن به عنوان مکانی برای گوش دادن و ذخیره موسیقی بوده است اما تقریبا با آمدن اسپاتیفای و بعد اپل موزیک تقریبا به اپلیکیشنی تبدیل شد که دیگر کمسی کمتر به آن نیاز پیدا میکرد.

منبع

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا