سامسونگ

سرعت شارژ گلکسی نوت 10 احتمالا سه برابر سریع‌تر از گلکسی اس 10 خواهد بود

گلکسی نوت 10 سامسونگ از قابلیت شارژ 100 واتی که چندی پیش توسط این شرکت معرفی شد، پشتیبانی نخواهد کرد. اما بنابر افشاگری یک منبع خبری، این گوشی مجهز به یک استاندارد سرعت شارژ سریع جدید رونمایی خواهد کرد.

این منبع با نام کاربری Ice Universe پستی را در قالب یک تصویر رمزآلود از لئوناردو داوینچی، هنرمند نابغه رنسانس منتشر کرده است که در قسمت بالایی این تصویر، عدد 101101 درج شده است.

همانطور که می‌دانید «داوینچی»، اسم رمزی است که سامسونگ از آن برای گلکسی نوت 10، گلکسی نوت 10 پرو و همچنین نسخه 5G این فبلت استفاده کرده است. اگرچه شاید چنین ارتباطی اتفاقی باشد، اما با نگاهی دقیق‌تر این‌چنین به نظر می‌رسد که این منبع خبری، اطلاعاتی را در خصوص پرچمدار جدید سامسونگ ارائه می‌دهد.

با یک جست‌وجوی ساده در گوگل می‌توان فهیمد که عدد 101101، یک کد باینری برای عدد 45 است. بازهم می‌گوییم که ممکن است این توئیت ربطی به گلکسی نوت 10 سامسونگ نداشته باشد، اما اگر این اطلاعات را کنار هم قرار دهیم، به این نتیجه خواهیم رسید که احتمالا سری گلکسی نوت 10 به فناوری شارژ سریع 45 واتی مجهز خواهد بود.

در حال حاضر، گلکسی اس 10 از شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می‌کند و اگر این مساله در خصوص گلکسی نوت 10 درست باشد، بی‌تردید شاهد یک شگفتی بزرگ خواهیم بود. پیش‎‌تر نیز شایعه شده بود که سری جدید گلکسی A سامسونگ از فناوری شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی خواهد کرد اما به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد تا فناوری شارژ سریع 40 واتی هوآوی برای گوشی‌های P30 Pro و Mate 20 Pro را با فناوری شارژ 45 واتی پاسخ دهد.

حال سوالی که پیش می‌آید این است که در صورت تحقق این ادعا، باتری گلکسی نوت 10 از چه ظرفیتی برخوردار خواهد بود؟

در پاسخ باید بگوییم که با استناد به آخرین شنیده‌ها، سامسونگ از یک باتری 4500 میلی آمپری در گلکسی نوت 10 پرو خود استفاده خواهد کرد. این میزان ظرفیت در مقایسه با باتری گلکسی نوت 9 سال گذشته، 500 میلی آمپر بیشتر است.

تعبیه این باتری در دل گلکسی نوت جدید احتمالا تغییراتی را در سایر بخش‌های این گوشی ایجاد خواهد کرد. به طوری که در خبرها آمده است برخلاف گلکسی نوت 9 و نوت 8، سامسونگ احتمالا از آرایشی عمودی برای دوربین گلکسی نوت 10 استفاده خواهد کرد. چنین چیدمانی، شباهت زیادی را میان گلکسی نوت جدید را با گوشی P30 هواوی ایجاد خواد کرد.

تغییر دیگر مورد انتظار حذف ورودی 3.5 میلیمتری هدفون است. قابلیتی که در بسیاری از پرچمداران سامسونگ بوده و اکنون به نظر می‌رسد وقت خداحافظی آن فرا رسیده است. هنوز علتی برای اتخاذ این تصمیم احتمالی از سوی سامسونگ ذکر نشده، اما بی‌تردید حذف این ورودی می‌تواند فضای بیشتری را برای تعبیه یک باتری بزرگ‌تر ایجاد کند.

اگر خاطرتان باشد سال گذشته نیز شرکت وانلاس، ورودی 3.5 میلیمتری هدفون ر از گوشی وان‌پلاس 6T خود حذف کرد که در نهایت دست این شرکت را برای استفاده از یک باتری با 400 میلی‌ آمپر ظرفیت بیشتر در این گوشی باز کرد.

طبق آخرین شنیده‌ها، مدل ارزان‌قیمت گلکسی نوت 10 به یک باتری 3400 میلی آمپری مجهز خواهد بود. اگرچه این میزان ظرفیت باتری برای سری گلکسی نوت، اندکی کم به نظر می‌آید اما با توجه به نمایشگر 6.28 اینچی این گوشی، قطعا شاهد عرضه یکی از جمع‌وجورترین محصول این خانواده خواهیم بود.

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا