رویدادهای خارجی

آغاز به کار کامپیوتکس 2019

شرکتهایی چون ایسوس، Nvidia و AMD چه عرضه کردند

نمایشگاه Computex 2019 از امروز در تایوان آغاز شد و حالا می توانیم با جدیدترین اولترابوک ها و قطعات کامپیوتری بیشتر آشنا شویم. این رویداد قطعا برای تمام علاقه مندان حوزه تکنولوژی وکامپیوتر، جذاب است.

این نمایشگاه در شهر تایپه کشور تایوان برگزار می شود. اکثر شرکت های بزرگ این حوزه مانند AMD، Nvidia، Asus و غیره در این مراسم با برگزاری یک سخنرانی، اقدام به معرفی محصولات جدید خود می کنند.

 

قبل از هر چیزی

  • Computex 2019 چیست؟ بزرگترین رویداد صنعت کامپیوتر و قطعات کامپیوتری است که یک بار در سال برگزار می شود.
  • چه زمانی است؟ 28 مه الی 1 ژوئن 2019 ( 7 خرداد تا 11 خرداد 98 )

Computex 2019

AMD

شرکت AMD در نمایشگاه CES 2019، پردازنده 7 نانو متری Zen 2 خود را معرفی کرد. این شرکت آن زمان اطلاعات زیادی از این محصول اعلام نکرد. شایعات حاکی از این است که این پردازنده 16 هسته با 32 Threads خواهد داشت. پیش بینی می کنیم که از این محصول در نمایشگاه کامپیوتکس امسال، خبرهایی بشنویم.

AMD همچنین در زمینه تولید کارت گرافیک نیز فعالیت دارد. گمانه زنی ها حاکی از این است که کارت گرافیک AMD Navi 10 در کامپیوتکس امسال رونمایی خواهد شد.

کامپیوتکس امسال، بدون شک برای شرکت AMD، فرصت با ارزش و بزرگی است. این شرکت یکی از بزرگ ترین توالید کنندگان قطعات، تراشه ها و پردازنده هاست که حتی از شرکت رقیب خود-اینتل نیز در زمینه درآمد جلو زده است. به همین منظور حدس می زنیم که کامپیوتکس امسال، ظیافتی استثنائی برای AMD باشد.

Computex 2019

ایسوس

Asus بدون شک یکی از بزرگترین شرکت های سازنده کامپیوتر در جهان است. از لپ تاپ های گیمینگ و اولترابوک ها گرفته تا مادربوردها و کارت گرافیک، ایسوس همه را می سازد.

این شرکت در نمایشگاه CES امسال، چند اولترابوک و لپ تاپ گیمینگ معرفی کرد ولی طی ماه های گذشته، فعالیت کم رنگ تری از آن شاهد بودیم.

ایسوس، سال گذشته ZenBook Pro 15 را معرفی کرد. لپ تاپی که طراحی غیرمعمولی نسبت به دیگر مدل ها دارد. زنبوک پرو در قسمت تاچ پد، یک صفحه نمایش لمسی دارد.

همیشه از ایسوس توقع می رود که محصول خلاقانه و منحصر به فرد معرفی کند. دلیلی ندارد که امسال غیر از این باشد.

Computex 2019

گیگابایت و آئوروس

نام تجاری  Aorus، در بهترین لپ تاپ های گیمینگ و قطعات سازی دیده می شود. در کامپیوتکس امسال هم احتمالا محصواتی از همین حوزه مانند مادربوردها و لپ تاپ های جدید گیمینگ را خواهیم دید.

به عنوان مثال، گیگابایت، لپ تاپ گیمینگ Sebre خود که به درایو های اینتل اوپتانا مجهز است را در کامپیوتکس 2018، با طراحی جدید عرضه کرد.

در نمایشگاه CES 2019 این شرکت، Aero 15  را معرفی کرد که به هوش مصنوعی مایکروسافت آزور مجهز است. فعلا تنها می دانیم که شرکت گیگابایت در نمایشگاه کامپیوتکس امسال قطعا حضور پر رنگی خواهد داشت .

Computex 2019

اینتل

بعد از اینکه پردازنده AMD Ryzen به بازار معرفی شد، اینتل با چالش بزرگی روبرو شد. این شرکت هنوز هم برخی از پر سرعت ترین پردازنده های دنیا را تولید می کند مانند Core i99900K. ولی در هر صورت رقابت در این بازار بالاست.

در کامپیوتکس 2018، اینتل از غول پردازنده 28 هسته ای خود رونمایی کرد که هم قیمت سرسام اور 2999 دلاری دارد و هم اورکلاک شده است.

علاوه بر این، اینتل مدت هاست که درباره تکنولوژی 10 نانومتری خود سر وصدای زیادی به پا کرده است. در نمایشگاه CES 2019، این شرکت دو پردازنده Cannon Lake و Ice Lake را با پتکنولوژی 10 نانومتری را معرفی کرد و اجتمالا در نمایشگاه کامپیوتس، خبرهای جدیدی از آن خواهیم شنید.

Computex 2019

 

مایکروسافت

مایکروسافت هم قرار است در Computex 2019 حضور داشته باشد. این شرکت احتمالا نسخه به روزرسانی ماه می ویندوز 10 را معرفی می کند و همچنین از تعدادی از دستاوردهای خود در زمینه پردازش ابری پرده بر می دارد. معرفی دستگاه جدید سرفیس نیز محتمل است.

Computex 2019

MSI

شرکت MSI در CES 2019، چند لپ تاپ گیمینگ خارق العاده مانند GS75 Stealth را معرفی کرد. این شیوه معرفی محصول احتمالا در کامپیوتکس امسال نیز اعمال خواهد شد.

Computex 2019

انویدیا در نمایشگاه کامپیوتکس

مطمئن هستیم که انویدیا در Computex 2019 حضور دارد اما فعلا از جزئیات محصولات جدید این شرکت خبر خاصی نداریم. انویدیا، پلت فرم جدید Nvidia Studio  را معرفی کرده که در زمینه ارائه گرافیک بالا در لپ تاپ های مدرن کاربرد دارد.

این شرکت مدتیست که یک لپ تاپ مجهز به کارت گرافیک RTX 2080 تولید کرده که می تواند تا 7 برابر پر سرعت تر از مک بوک پرو فعالیت کند.

انویدیا همچنین مانیتور های G-Sync جدید خود را معرفی کرده، مانیتورهایی با صفحه نمایش مینی ال ای دی با رفرش ریت 144Hz و پنل های 4K . تعدادی از این مانیتورها احتمالا در کامپیوتکس 2019 برای نمایش عرضه می شود که افراد می توانند آنها را آزمایش کنند.

انویدیا همچنین  بازی Quake II RTX را معرفی کرده است.

Computex 2019 مایکروسافت

در مورد مایکروسافت و حضورش در کامپیوتکس هم هنوز خبری منتشر نشده است.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا