لپ‌تاپ

حراج لپ‌تاپی که به شش نمونه از خطرناک‌ترین ویروس‌های جهان آلوده شده است

یک هنرمند اینترنتی به نام Guo O Dong، لپ‌تاپی را در قالب یک اثر هنری معرفی کرده که شش نمونه از خطرناک‌ترین ویروس‌های جهان را در خود جای داده است.

این لپ‌تاپ که The Persistence of Chaos نامگذاری شده، کاملا امن و بی‌خطر است؛ اما تنها تا زمانی که آن را به وای‌‌فای و یا درگاه USB وصل نکنید. سازنده این لپ‌تاپ، هدف خود از این کار را نشان دان این مساله بیان کرده که تهدیدهای دیجیتالی می‌توانند به صورت مستقیم بر ما اثرگذار باشند.

وی این خصوص عنوان می‌کند: همه با بر این باوریم که هر آنچه که در کامپیوترها اتفاق می‌افتد، تاثیری بر ما نخواهد گذاشت. اما این باور کاملا اشتباه است. ویروس‌های مسلح شده‌ای که شبکه‌های توزیع برق و یا زیرساخت‌های عمومی‌ما را هدف قرار می‌دهند، مستقیما به ما آسیب می‌رسانند.

این شش ویروس در لپ‌تاپ 10.2 اینچی سامسونگ جای داده شدند و دلیل انتخاب آن‌ها نیز میزان خسارت اقتصادی که به بار آورده اند، عنوان شده است. یکی از این ویروس‌ها، ILOVEYOU نام دارد. این ویروس در سال 2000 کشف شد و در قالب یک نامه عاشقانه به ایمیل‌ها الصاق می‌شد.

ویروس دیگر، WannaCry نام دارد که در سال 2017، کامپیوترهای بیمارستان‌ها و کارخانه‌ها را مورد حمله قرار داد. در آن سال، شرکت‌های اطلاعاتی، کره شمالی را مسئول تولید این ویروس معرفی کردند.

سازنده این لپ‌تاپ عنوان کرد که ویروس WannaCry نشان می‌دهد که چگونه حملات دیجیتالی می‌توانند موجب آسیب رساندن فیزیکی شوند. این ویروس خسارتی بالغ بر 100 میلیون دلار به بخش بهداشت بریتانیا وارد آورد و موجب لغو قرار ملاقات هزاران پزشک در بیمارستان‌ها شد.

به اعتقاد Guo، این شش ویروس چیزی حدود 95 میلیارد دلار خسارت به بار آوردند. این لپ‌تاپ توسط شرکت امنیتی ِDeepInstinct سفارش داده شده و هم اکنون به حراج گذاشته شده است.

تاکنون 1.2 میلیون دلار برای این لپ‌تاپ پیشنهاد شده و این قیمت مدام در حال افزایش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا