اپل

هر آنچه که از iOS 12.3 و آیفون‌های جدید اپل می‌دانیم

از آیفونهای جدید اپل چه خبر؟

در طی هفته جاری، درباره محصول آینده اپل-iPhone 11R، مدل ارزان قیمت آیفون- آیفون XR و دیگر محصولات آتی این شرکت، شایعات و گزارش‌های زیادی منتشر شد.

اپل همچنین همین هفته و قبل از برگزاری کنفرانس WWDC، آخرین نسخه به روزرسانی نرم افزارهای آی‌او‌اس، مک‌او‌اس، واچ‌او‌اس و تی‌وی او‌اس را عرضه کرد.

در ادامه، با محتمل‌ترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های آیفون‌های آینده اپل آشنا شوید.

اپل، تولید قطعات اصلی آیفون ‌11 را آغاز کرده است

تنها 4 ماه تا تاریخ برگزاری مراسم رونمایی از آیفون‌های جدید اپل فاصله داریم. اپل معمولا از همین زمان، تولید انبوه محصولات آتی خود را آغاز می‌کند.

بر اساس گزارش اخیری از بلومبرگ، اپل تولید انبوه تراشه A13 را آغاز کرده است. این تراشه، نسل جدید پردازنده‌هایی است که قرار است در آیفون‌های جدید استفاده شود.

در این گزارش همچنین آمده است که آیفون‌های 2019 قرار است به تکنولوژی شارژ وایرلس برعکس-reverse wireless charging- نیز مجهز شوند. این قابلیت در گلکسی اس 10 نیز وجود دارد. آیفون‌های جدید همچنین به سه دوربین پشتی نیز مجهز خواهند بود.

ظاهر متفاوت آیفون XR در سال جاری

در اینترنت، خبرهای زیادی از طرح‌های مفهومی منتسب به آیفون 11 و آیفون 11 مکس می‌‌بینیم.

در این طرح‌ها، اکثرا سه دوربین در پشت دستگاه طراحی شده است. از جمله در این طرح مفهومی که تصور ما را از دیزاین جذاب آیفون عوض کرده است. طراحی آیفون جدید، با استقبال زیادی از سوی طرفداران اپل مواجه نشده است و بسیاری به آن انتقاد کرده‌اند.

همچنین گزارشگر بلومبرگ-مارک گارمن در پُستی در توییتر خود، تصاویری سه بعدی از آیفون 11R و دیگر آیفون‌های احتمالی آینده منتشر کرده است.

عکس‌های منتشر شده گارمن، تصویری از دو دوربین را در پشت آیفون‌های جدید نشان می‌دهد. تجهیز آیفون 11R به لنز تله فوتو  و در مدل‌های گران‌تر، تجهیز به لنز سوپر واید، از قابلیت‌های اعلام شده در این تصاویر است.

با وجود اینکه برآمدگی دوربین مدل‌ جدید ظاهرا همانند مدل‌های پیشین است، اما این مدل‌ حداقل در رنگ‌های متنوع تری عرضه خواهد شد. بر اساس گزارش بلاگ Macotakara، آیفون 11R در دو رنگ جدید ارغوانی و سبر عرضه می‌شود.

مدل قدیمی این سری، که سال پیش معرفی شد، در رنگ‌های سفید، مشکی، زرد و قرمز عرضه شده بود.

نسخه به روز رسانی نرم افزارهای مخصوص آیفون، مک و ساعت‌های اپل واچ

اپل جدیدا به روز رسانی اساسی نرم افزاری خود برای سیستم‌های آی‌ا‌ اس، مک‌او‌اس، واچ‌او‌اس و تی‌وی او‌اس را معرفی کرده است.

این در حالی است که معمولا نسخه‌‌های جدید برنامه‌های سیستم عامل محصولات اپل، در طی کنفرانس WWDC در اواسط تیرماه معرفی می‌شود. ‌کنفرانس WWDC 2019 امسال قرار است در سوم ژوئن برگزار شود.

اگر آیفون و آیپد دارید، در نسخه جدید آی‌او‌اس 12.3، به قابلیت‌هایی نظیر تصحیح باگ‌ها و پشتیبانی تلویزیون‌های هوشمند از ایرپلی 2  دسترسی پیدا خواهید کرد. با پشتیبانی از ایرپلی 2 ، از این به بعد می‌توانید تصاویر و ویدیوها را روی صفحه تلویزیون خود تماشا کنید.

مرتبط: ایرپلی ۲ چیست و چگونه کار می‌کند؟

از TV app چه خبر؟

یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که در نسخه  iOS 12.3 اعمال شده، در برنامه Apple TV app وجود دارد.

این برنامه، با Apple TV نباید اشتباه شود. Apple TV  یا اپل تی وی پلاس  یک شبکه نت فلیکس مانند برای پخش فیلم و ویدیو است که کاربران باید برای اشتراک آن هزینه پرداخت کنند. اپل، Apple TV را در ماه مارس سال جاری معرفی کرد.

اپل تی وی پلاس ،سرویس استریم ویدیو اپل معرفی شد

Apple TV app برنامه‌ای است که به صورت خودکار با نصب نسخه جدید روی آیفون‌ها  و آیپد‌ها نصب می‌شود. همین مسئله ممکن است باعث شود که بسیاری از کاربران از مطلع نشوند.

این برنامه حالا با ظاهری جدید و عملکردی بهتر می‌تواند مطالب را پخش کند. بخشی برای مطالب مناسب کودکان نیز به این برنامه اضافه شده است. از طریق Apple TV app قادر خواهید بود که ویدیوها را به صورت مستقیم و بدون رجوع به سایت اصلی، مشاهده کنید.

البته برای این کار باید اشتراک Apple TV app داشته باشید. علاوه بر این، مطالب را می‌توانید به صورت آفلاین نیز تماشا کنید. مثلا می‌توانید سریال بازی تاج و تخت را یکجا دانلود کرده و سر فرصت ببینید. چنین قابلیتی حتی از داخل برنامه HBO( پخش کننده اصلی این سریال محبوب) نیز وجود ندارد.

در برنامه Apple TV app، تمام مطالب از داخل سرورهای اپل پخش می‌شود و این یعنی اتصال امن، پرسرعت و با ثبات‌تر.

هر سرویس، 7 روز دوره استفاده آزمایشی دارد و بعد از آن باید برای اشتراک ماهانه، پول پرداخت کنید.

نسخه جدید اپل مک ظاهرا قابلیت دریافت Apple TV app را تا اواخر سال 2019 ندارد. کاربران این سیستم باید تا عرضه نسخه MacOS 10.15 صبر کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا