تکنولوژیموبایل

آمریکا ممنوعیت معامله با هواوی را سه ماه تعلیق کرد

دولت آمریکا به طور موقت ممنوعیت‌های هواوی را برداشت.

روز دوشنبه وزارت تجارت آمریکا اعلام کرد که برای مدت ۳ ماه محدودیت‌های هواوی را به حالت تعلیق درآورده است.

این تعلیق به دنبال خبر قرار گرفتن هواوی در لیست سیاه تجارت با آمریکا و به دنبال آن تحریم گوگل و قطع مجوز اندروید شرکت چینی صورت گرفت. بر اساس اعلام گوگل این شرکت به دلیل تحریم دیگر قادر به همکاری با این شرکت نیست و گوشی‌های آینده هواوی قادر به بهره‌گیری از نسخه تجاری اندورید و سرویسهای مربوط به آن مانند گوگل استور، یوتیوب و جیمیل نیستند.

حالا اما با این مجوز موقت اوضاع هواوی بلافاصله بحرانی نخواهد شد و احتمالا خطر کوتاه مدتی هم مشتریان هواوی را تهدید نمی‌کند.

این تعلیق بر اساس یک مجوز موقت یا TGL انجام گرفته است.

با مجوز TGL حالا هواوی قادر به دریافت به روزرسانی برای گوشی‌های موبایل خود خواهد بود و همچنان می‌تواند به خرید تجهیزات و قطعات از آمریکا ادامه دهد.

وزیر بازرگانی آمریکا ویلبر روس می‌گوید که این مجوز موقت به شرکتها اجازه می‌دهد تا به معیاری لازم برای ارایه خدمات دست پیدا کنند. به این ترتیب هواوی قادر خواهد بود با این مجوز موقت هم به مشتریان موبایلهایش همچنان خدمات ( از طریق سرویسهای گوگل ) بدهد و هم در بخش شبکه پهن باند فعالیتهایش را ادامه دهد.

ممنوعیت جدید علیه هواوی باعث شد تا گوگل اعلام کند مجوز اندورید این شرکت را لغو می‌کند و سازندگان پردازنده مانند کوالکام و اینتل نیز رابطه تجاری خود با این شرکت چینی را قطع کردند.

هواوی بعدا در بیانیه‌ای به مشتریانش اطمینان داد که علی رغم این موضوع به خدمات رسانی و پشتیبانی از آنها ادامه خواهد داد.

تحریم گوشیهای هواوی از سوی گوگل

بیانیه رسمی هوآوی در پاسخ به گوگل

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا