تکنولوژی

هکرها ۴۰ میلیون دلار بیت کوین از یک صرافی دزدیدند

بایننس (Binance)، صرافی آنلاین و جهانی که ارز رمزپایه مبادله می‎کند، اعلام کرده به خاطر یک باگ امنیت بزرگ، ۷۰۰۰ بیت‎کوین معادل 40 میلیون دلار خسارت دیده است. به گفته این شرکت، هکرها به یک کیف پول داغ (کیف پول آنلاین) دسترسی پیدا کردند که شامل حدود دو درصد از کل دارایی شرکت بایننس است.
هکرها برای دستیابی به داده‌های کاربر از فیشینگ و ویروس‌ها استفاده کردند. آنها توانستند بررسی‌های امنیتی را دور بزنند و مانع از مسدود شدن تراکنش‌ها شوند. به گفته این شرکت، حمله سایبری مذکور بر سرمایه هیچ یک از کاربر ‌تاثیری نخواهد داشت. همچنین شرکت بایننس یک صندوق اضطراری دارد که خسارت این حادثه را به طور کامل پوشش خواهد داد.
چانگپنگ ژائو(Zhao Changpeng)، مدیرعامل بایننس در بیانیه‌ای اعلام کرد: هکرها باید صبر کنند تا در مناسب‌ترین زمان از طریق چند حساب ظاهراً مستقل وارد عمل شوند. شرکت ما نیز یک بررسی امنیتی کامل شامل تمام قسمت‌های سیستم و داده‌ها را انجام خواهد داد.

مرتبط: حمله گسترده باج‌گیران بیت کوین به آمریکا و کانادا 
بایننس قادر به مسدود کردن تراکنش‌ها نبود، اما زمانیکه زنگ خطر هک به صدا درآمد، این شرکت همه سپرده‌ها و برداشت‎ها را بست. بنا بر گزارش‌ها، در حال حاضر مبادله ارز انجام می‎گیرد، اما تکمیل فرایند تمام تراکنش ها یک هفته طول خواهند کشید.
بایننس در این بیانیه اعلام کرده که لازم است سپرده‌ها و برداشت‌ها باید در طول این مدت در حالت تعلیق باشند. همچنین از کاربرانش خواسته وضعیت دشوار شرکت را درک کنند. این شرکت گفته که اگر کاربران بخواهند وضعیتشان را در حساب‎های بایننس تنظیم کنند، این شرکت خرید و فروش همچنان ادامه خواهد داد.
باینس همچنین به کاربران هشدار داده که در این مدت هکرها همچنان می‌توانند حساب‌های خاص را کنترل کرده و ممکن است از آن‌ها برای دستکاری قیمت‌ها استفاده کنند.
مراکز مبادلات ارز رمزپایه همیشه در معرض هک و سرقت‎های اینترنتی است. یکی از بزرگترین حملات که اخیراً رخ داده درخصوص مرکز مبادله کانادایی QuadrigaCX بوده است. همچنین Coincheck کیف پول و سرویس مبادل مستقر در ژاپن، در یک هک ۴۰۰ میلیون دلار خسارت دید.
بیت‌فینکس، صرافی آنلاین واقع در هنگ‌کنگ به خاطر یک حمله سایبری در سال 2016 بالغ بر 64میلیون دلار از دست داد. شاید معروف‌ترین این حمله‎ها که به تشدید آنها دامن زد، هک صرافی Mt. Gox در سال 2014 بود که در نهایت به بسته شدن این شرکت ژاپنی ختم شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا