موبایل

تعداد موبایل‌ها بیشتر از تعداد انسان‌ها!

اگر بخواهیم یک وسیله‌ای را نام ببریم که بشود آن را به همه انسان‌های کره زمین نسبت داد، قطعا گوشی موبایل است! اواسط سال ۲۰۱۵ جمعیت جهان با تعداد موبایل‌ها برابر شده است. البته این رشد نه‌تنها متوقف نشده بلکه ادامه پیدا کرده تا به امروز که تعداد موبایل‌ها از تعداد همه انسان‌ها هم بیشتر شده است.

جدولی که در پایین ملاحظه می‌کنید توسط سازمان UN منتشر شده است. این جمعیت نشان می‌دهد جمعیت انسان‌ها کمتر از ۸ میلیارد نفر است و تعداد موبایل‌های جهان بیشتر از ۸ میلیارد است.

جمعیت جهان تعداد موبایل

این آمار درحالی است که همه انسان‌های کره زمین موبایل ندارند. طبق آمار سازمان ملل حدود ۱.۱ میلیارد نفر به برق دسترسی ندارند. از آنجایی که موبایل‌ها به شارژ وابسته هستند می‌شود حدس زد آمار کسانی که موبایل ندارند بیشتر از ۲ میلیارد نفر باشند. بسیاری از این جمعیت که شاید حدود ۱ میلیارد نفر باشند کودک هستند و نمی‌توانند موبایل داشته باشند و از طرفی هم داشتن برق به معنی داشتن تلفن همراه نیست.

همه این آمارها نشان می‌دهد یک جمعیت زیادی در دنیا بیشتر از یک موبایل دارند. خیلی‌ها برای کارهای شخصی و کسب‌وکار از موبایل‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. خیلی‌ها هم برای اینترنت و مکالمه از موبایل‌های متفاوتی استفاده می‌کنند و دلایل مختلف دیگر که باعث می‌شود تعداد موبایل‌های دنیا بیشتر از ۸ میلیارد باشد. در حالی که کل جمعیت جهان حدود ۷.۷ میلیارد نفر است.

خرید موبایل البته از سال ۲۰۰۶ دچار یک افت شدید شده است. رشد خرید موبایل در سال ۲۰۰۶ به ۲۵ درصد می‌رسیده است و این روند کاهشی آنقدر ادامه پیدا کرده که از سال ۲۰۱۴ به زیر ۵ درصد رسیده و تا امروز هم ادامه پیدا کرده. اما این ترند به قدری جذاب است که همچنان هم رشدی بیشتر از رشد جمعیت داشته و دارد.

همانطور که در جدول پایین مشاهده می‌کنید رشد استفاده از موبایل بیشتر از ۴ درصد است و رشد جمعیت هم حدود ۱ درصد است.

رشد جمعیت رشد موبایل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا