تکنولوژیگوناگون

رمز عبور 123456 همچنان محبوب‌ترین پسورد دنیا است

علیرغم هشدارهای متعدد متخصصین امنیتی راجع به استفاده نکردن از پسوردهای کلیشه‌ ای که هک کردن آنها بسیار ساده است،

به نظر می‌رسد برخی کاربران همچنان نمی‌توانند به مغزشان فشار بیاورند و یک رمز عبور نسبتا پیچیده را برای اکانت‌هایشان انتخاب کنند و همچنان رمز عبور 123456 در بین پلتفرم‌های آنلاین در سراسر دنیا بیشترین استفاده را دارد.

در مطالعه جدید که توسط مرکز امنیت سایبری بریتانیا انجام گرفته و در آن به داده‌های مرتبط با اکانت‌های هک شده در گذشته نگاهی انداخته شده، این حقیقت کاملا آشکار شد که پسوردهای ساده بیشترین قربانیان را در بین این اکانت‌ها دارند. طبق آمار این مطالعه، 32.2 میلیون اکانت در سراسر دنیا از رمز عبور 12345 استفاده می‌کنند که بسیار تعجب آور است.

نکته جالب بعدی اینکه پسورد 123456789 در رتبه دوم و رمز عبور 1111111 و qwerty نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مرتبط: بدترین پسوردهای سال ۲۰۱۸

محققین این موسسه با یکی از متخصصین امنیتی استرالیایی به نام تروی هانت در این مطالعه همکاری داشته‌اند. هانت درباره استفاده از پسووردهای ساده و در عین حال ایمن پیشنهاد می‌کند که افراد از اپلیکیشن‌های امنیتی همچون 1password برای محافظت از اکانت‌ها و رمزهای عبور آنلاین خود استفاده کنند.

او همچنین به کاربران توصیه کرده که از پروتکل‌های تشخیص هویت دومرحله‌ای (two-factor Authentication) نیز استفاده کنند. این نوع پروتکل‌ها قبل از ورود به اکانت یک پیامک را جهت تایید ورود به شماره تلفن متعلق به شما ارسال می‌کنند.

مرتبط:

«ji32k7au4a83» پسورد امنی نیست!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا