گوناگون

مسیریاب بلد و ثبت تصویرهای سه بعدی از منطقه ۲ شهرداری

«نقشه و مسیریاب بلد» ثبت تصویرهای ۳ بُعدی از تهران را در منطقه ۲ شهرداری کلید می‌زند

در حاشیه‌ی بازدید رسول کشت‌پور، شهردار منطقه‌ی ۲ تهران، و محمد فرجود، معاون فناوری اطلاعات شهرداری تهران، از گروه شرکت‌های هزاردستان شامل کافه‌بازار، دیوار و بلد، توافقات اصولی در راستای همکاری‌های این شرکت‌ها و شهرداری تهران در زمینه‌ی هوشمندسازی شهر صورت گرفت.

در ابتدای این بازدید، شهردار منطقه‌ی ۲ از این مجموعه دانش‌بنیان که حدود ۴۰۰ موقعیت شغلی مستقیم در منطقه‌ی ۲ شهر تهران ایجاد کرده است، دیدار کرد و از امکاناتی که شهرداری این منطقه برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم می‌سازد سخن گفت.

شهردار منطقه ۲ تهران ضمن استقبال از حضور مجموعه‌های دانش‌بنیان در این منطقه و ایجاد رونق فضای کسب و کار در شهر، پیشنهاد همکاری در خصوص بهبود فضای کسب و کار نیز ارائه کرد و به امکاناتی اشاره کرد که شهرداری منطقه ۲ در اختیار استارتاپ‌های مرتبط با شهر هوشمند قرار خواهد داد.

همچنین در راستای اقدامات به‌روز این منطقه در پایلوت طرح‌های مرتبط با شهر هوشمند (از قبیل خدمات دوچرخه‌ی اشتراکی و پمپ‌بنزین سیار) پایلوت برخی خدمات نقشه و مسیریابی در این منطقه نیز مدنظر قرار گرفت که از جمله آنها می‌توان به شروع تصویربرداری ۳ بعدی از منطقه‌ی ۲ شهرداری تهران و ارائه‌ی آن در ماه‌های آتی بر بستر «نقشه‌ و مسیریاب بلد» اشاره کرد.

حسام آرمندهی از مؤسسان و مدیرعامل هلدینگ هزاردستان نیز به ارائه‌ی آمار و ارقام و تشریح اقدامات علمی و فناورانه نقشه و مسیریاب بلد در ارائه‌ی خدمات شهر هوشمند پرداخت.

محمد فرجود معاون فناوری اطلاعات شهرداری تهران، ضمن تشریح زمینه‌های موجود همکاری بین شهرداری تهران و هلدینگ هزاردستان، پیشنهادات مشخصی در خصوص همکاری دو مجموعه ارائه نمود که شامل به اشتراک گذاری داده‌ها و دیگر همکاری‌ها در راستای بهبود وضعیت حمل و نقل، کاهش آلودگی، بهبود وضعیت ارائه‌ی خدمات شهری و کاهش هزینه‌های جمع‌آوری داده‌های شهری شهرداری و هلدینگ هزاردستان در قالب همکاری‌های مشترک بود.

در این جلسه، استفاده از ظرفیت‌های موجود در مجموعه‌های دیوار و بلد در کنار شهرداری تهران که معین دشت آزادگان در امور کمک به سیل‌زدگان است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین بنا شد در جلسات آتی فیمابین و جلسات مرتبط در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، نحوه‌ی استفاده از فناوری در کمک‌رسانی‌ها و کاهش خسارات ناشی از حوادث طبیعی مورد بررسی قرار گیرد.

اپلیکیشن بلد تازه‌ترین محصول از مجموعه کافه بازار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا