سامسونگموبایل

انگشت سه‌بعدی چاپ شده گلکسی اس ۱۰ را فریب داد!

یکی از مهمترین ترندها در سالی گذشت موبایل‌های بدون حاشیه بود. همه کمپانی‌ها سعی داشتند موبایلی بسازند که کمترین حاشیه اضافی را داشته باشد. همین امر باعث شد تا کمپانی‌های سنسور اثر انگشت را زیر صفحه نمایش قرار بدهند تا بتوانند دکمه جلوی دستگاه را حذف کنند. حتی اپل هم که معمولا از همه عقب‌تر است در این مورد همگام با دیگر کمپانی‌ها دکمه معروف هوم خود را حذف کرد و کلا اثر انگشت را در موبایل‌های سری ۱۰ خود قرار نداد. اما سامسونگ می‌خواهد همه امکانات را به کاربران بدهد و امکان ورود با اثر انگشت را حذف نمی‌کند. بلکه آن را به زیر صفحه‌نمایش انتقال می‌دهد.

پیش از سامسونگ چند کمپانی دیگر هم این کار را انجام داده‌اند اما سامسونگ از ۲ جهت مهمتر از سایرین است. اول اینکه بزرگترین تولید کننده موبایل جهان است و حرکت او باعث می‌شود مسیر آینده مشخص شود. دوم هم اینکه سامسونگ برخلاف سایر کمپانی‌ها عمل کرده است. همه شرکت‌هایی که سنسور اثر انگشت را زیر صفحه‌نمایش دارند از نور استفاده می‌کنند که مشکلاتی را به همراه دارد. اما سامسونگ از صدا استفاده می‌کند که دقت بسیار خوبی دارد.

حالا مشخص شده که اگر انگشت خودتان را با چاپگرهای سه‌بعدی چاپ کنید و روی سنسور اثر انگشت گلکسی اس ۱۰ قرار دهید، فرق آن را با انگشت واقعی متوجه نمی‌شود. دقت کنید که این موضوع فقط برای باز کردن قفل موبایل نیست، بلکه با این کلک می‌توانند با موبایل شما خرید کنند. زیرا برای هر نوع پرداختی استفاده از اثر انگشت در موبایل‌های سامسونگ کافی است. البته باید گفت کمپانی‌های سازنده موبایل هنوز به یک امنیت قابل اعتماد نرسیده‌اند. زیرا حتی فیس آی‌دی اپل هم کاملا امن نیست و آن را هم می‌تواند دور زد.

به تشخیص چهره گلکسی اس ۱۰ اعتماد نکنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا