سامسونگ

به تشخیص چهره گلکسی اس ۱۰ اعتماد نکنید!

موبایل‌های جدید راه‌های متفاوتی برای ورود به گوشی دارند. دیگر پترن‌های اندروید و پسورد آیفون خیلی مورد استفاده نیست. سنسور اثر انگشت و تشخیص چهره به خوبی جای آنها را گرفته‌اند و هر روز در حال بهبود هستند. اما تشخیص چهره گلکسی اس ۱۰ چقدر دقیق است؟ آیا می‌شود با خیال راحت به آن اکتفا کرد؟ پاسخ این سوال قطعا خیر است!

اپل با حذف کردن اثر انگشت چاره‌ای جز این نداشت که تشخیص چهره را بسیار امن درست کند. اما سامسونگ در گلکسی اس ۱۰ با ایده خلاقانه موفق شد سنسور اثر انگشت را زیر صفحه نمایش قرار دهد و همه توان را روی تشخیص چهره گلکسی اس ۱۰ نگذارد. این امر به سامسونگ کمک کرد تا از شر بریدگی (ناچ) خلاص شود و ظاهر موبایل مانند آیفون ۱۰ ذوق کاربر را کور نکند. اما این کار تبعات سنگینی برای سامسونگ دارد.

مشکل تشخیص چهره گلکسی اس ۱۰

مهمترین مشکل تشخیص چهره گلکسی اس ۱۰ امنیت آن است. این سیستم تقریبا هیچ امنیتی ندارد. البته سامسونگ از همان ابتدا زمان فعال سازی این هشدار را به شما می‌دهد و می‌گوید که این روش امنی نیست و پیشنهاد می‌دهد حتما از اثر انگشت استفاده کنید. اما موضوع اینجاست که امنیت تشخیص چهره گلکسی اس ۱۰ از آنچه که فکر می‌کنید هم پایین‌تر است.

اگر ورود با تشخیص چهره را در گلکسی اس ۱۰ فعال کرده باشید هر کسی که یک عکس از شما در موبایل خودش و یا در اینترنت داشته باشد به راحتی می‌تواند موبایل شما را باز کند! این یعنی کافی است زمانی که حواستان نیست موبایل شما را بردارد و یک عکس از شما را در گوشی خودش مقابل دوربین قرار دهد و گلکسی اس ۱۰ به سادگی فریب می‌خورد و همه اطلاعات شما در اختیار آن فرد قرار می‌گیرد.

اگر باور این موضوع برای شما سخت است می‌توانید خودتان آن را امتحان کنید و یا ویدئوی زیر را تماشا کنید.

 

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا