گوگلویدئو

گوگل تولیپ ، دروغ اول آوریل جذاب گوگل

دستگاهی که می‌تواند زبان انسان و گیاهان را برای هم ترجمه کند

گوگل تولیپ یا گوگل لاله تازه‌ترین محصول گوگل است محصولی که در روز اول آوریل معرفی شده است.

طبیعتا این محصول صحت ندارد اما در پس ایده دروغ اول آوریل گوگل که به شکلی درخشان به یک کلیپ تبدیل شده یک ایده درخشان وجود دارد :‌صحبت با گیاهان.

در صفحه‌ای که در سایت گوگل درباره این محصول خیالی منتشر شده آمده است : در طول زمان انسانها راه‌های موثری را برای ارتباط با هم ایجاد کرده‌اند اما هنوز اینکار را با گل‌ها انجام نداده‌اند.

به نوشته گوگل دانشمندان دریافته‌اند که گیاهان از طریق ریشه‌های خود برای فرستادن سیگنال به گیاهان همسایه خود استفاده می‌کنند

رمزگشایی از زبان گیاهان و گلها چالشی با سابقه چند دهه است اما گوگل با کمک دانشگاهی در هلند و با کمک ترجمه ماشینی و هوش مصنوعی موفق به کشف زبان رمزآلود گیاهان شده است.

در کلیپ گوگل تولیپ می‌توانند از طریق اسپیکر هوشمند این شرکت با افراد حرف بزنند و نیازهای خود را بگویند. مثلا به آب نیاز  دارند، به خورشید نیاز دارند و یا رطوبت و یا همچنین می‌توانند به داستانهای یک مادربزرگ گوش بدهند.

کلیپ گوگل تولیپ پر از لحظه‌های طنزآمیز است و یکی از جذاب‌ترین کلیپهای ساخته شده درباره یک محصول خیالین و دروغین است محصولی که الهام بخش رابطه بهتر انسان و گیاهان هم هست.

گوگل البته سابقه زیادی در دروغ اول آوریل دارد. دایال آپ روی فیبرنوری یا گوگل پاندا از دروغ‌های درخشان سالهای قبل بوده‌اند.

دروغ‌های اول آوریل امسال گوگل

تکنولوژی جدید لکسوس و دروغ اول آوریل

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا