موبایل

شیائومی سریعترین شارژر موبایل را عرضه کرد

شیائومی توانسته سریعترین شارژر موبایل موبایل را عرضه کند. یک شارژر ۱۰۰ واتی که قادر به شارژر باتری ۴ هزار میلی‌آمپری در ۱۷ دقیقه است.

دستگاههای ما قدرتمندتر می‌شوند و این به معنای نیاز به انرژی بیشتر و در واقع باتری بهتر است. چندی قبل شرکت Energizer باتری ۱۸ هزارمیلی آمپری را تولید کرد که همه را شگفت زده کرد اما نکته آن بود که شارژ آن ۸ ساعت طول می‌کشید!

در حالی که تکنولوژی در حال رشد است نیاز به زمان بیشتر برای پرکردن زمان باتری هم یک موضوع هم هست حتی در زمینه شارژ سریع هم این تحول مهمی است.

برای حل این موضوع هواوی یک شارژر سوپرسریع ۵۵ واتی برای گوشی خم شونده Mate X طراحی کرد که هر دو باتری این دستگاه را به سرعت شارٰژ می‌کرد.

این شارژر هواوی در واقع یکی از سریع‌ترین شارژرهای موجود در بازار است اما شیائومی ظاهرا توانسته در رقابت شارژرها فعلا پیروز باشد و عنوان صاحب سریعترین شارژر موبایل را با معرفی شارژر ۱۰۰ واتی خودش از آن خود کند.

مرتبط:  چرا باتری‌ها در زندگی ما اینقدر مهم شده‌اند؟

در ویدیوی زیر که توسط شیائومی منتشر شده شارژ باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری شیائومی با شارژر ۱۰۰ واتی  و باتری ۳۷۰۰ میلی آمپری گوشی اوپو با شارژر ۵۰ واتی مورد مقایسه قرار گرفته اند.



این ویدیو نشان میدهد که در هنگام شارژ کامل باتری شیائومی باتری اوپو هنوز در ۶۵ درصد شارژ باقی مانده است.

البته مانند هر تکنولوژی شارژ سریع دیگری این نوآوری نیاز به آداپتور ۱۰۰ واتی و همچنین دستگاهی دارد که از این شارژ سریع هم پشتیبانی کند.

با این حال باید توجه داشت که تکنولوژی شارژ سریع فعلا مشکلاتی هم ایجاد کرده است و بسیاری به کاربران توصیه می‌کنند شارژ کردن دستگاههایشان با شارژر سریع ممکن است به خراب شدن زودتر باتری و کاهش سیکل باتری آن  منجر شود.

به هر حال این موضوعی است که احتمالا در آینده تکنولوژی آن را حل خواهد کرد.

به نظر میرسد که شیائومی به دنبال قراردادن سریعترین شارژ موبایل در پرچمدار بعدی مدل Redmi خود است ( شاید هم شیائومی آن را در گوشی خم شونده خود استفاده کند ).

باید امیدوار باشیم که سریعترین شارژر موبایل امن ترین شارژر هم باشد.

«حالت شب» مصرف باتری در اندروید را نجات می‌دهد

پنج لپ‌تاپ با بیشترین عمر باتری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا