اپل

رویداد امشب اپل را چگونه ببینیم و چه خواهیم دید؟

معرفی سرویسهای استریم ویدیو، اشتراک مجله و کارت اعتباری

پنجم فروردین رسید و حالا همه منتظر برگزاری رویداد اپل در این روز هستیم اما درباره این رویداد ساعاتی قبل از آن چه می‌دانیم؟

آنچه می‌دانیم اپل قرار است سرویس استریم ویدیو خود و اشتراک مجله را به همراه کارت اعتباری عرضه کند.

در ادامه تمام آنچه در مورد این رویداد مورد نیاز است بدانید را گردهم آورده‌ایم:

ساعت شروع برنامه اپل

رویداد اپل قرار است امروز دوشنبه ۵ فروردین ساعت ۱۰ صبح به وقت پاسیفیک یعنی حدود ۹ و نیم شب به وقت تهران آغاز شود

پخش زنده رویداد اپل را از کجا ببینیم؟

این رویداد قرار است در سالن استیو جابز در داخل اپل پارک برگزار شود. اپل این رویداد را از طریق وب سایت خودش به طور زنده پخش می‌کند.

رویدادی برای معرفی سرویسهای اپل

بعد از هفته‌ها شایعه اپل با ارسال دعوتنامه‌اش برای مراسم امروز نشان داد هدفش از این رویداد مشخصا چیست.

شعار این رویداد “It’s show time“ است که به معنی « زمان نمایش است». دعوتنامه با یک شمارشگر و به شکل و شیوه یک فیلم هالیوودی است که نشانگر این است که رویداد حول و حوش ویدیو است.

سرویس ویدیویی اپل با نتفلیکس چه تفاوتی دارد؟

امشب انتظار نداریم که محصول سخت افزاری جدیدی از اپل ببینیم ( اپل قبل از این رویداد برخی محصولات جدیدش را معرفی کرد) و تمرکز رویداد روی سرویسهای اشتراکی اپل خواهد بود.

پس از یک سال و بر اساس آنچه گفته می‌شود حدود ۱ میلیارد دلار هزینه اپل سرانجام آماده عرضه سرویس ویدیویی اش می‌شود.

شکی نیست همزمان با معرفی این سرویس اپل میخواهد از فیلمها و سریال‌هایی که خود سرمایه‌گذار آنها بوده و تعداد آنها به ۲۵ عنوان می‌رسد هم رونمایی کند. برنامه‌ها شامل فیلم‌های درام، کمدی، مستند و کودکان می‌شود.

نام‌های بزرگی در این فیلمها و سریال‌ها حضور دارند از جمله اوپرا وینفری، ریز ویتراسپون، جنیفر انیستون، جنیفر گارنر و کارگردانانی چون جی جی آبرامز و اسپیلبرگ و ممکن است بعضی از آن ها را امشب روی سن هم ببینیم.

با این همه حتی برای اپل که یک غول تکنولوژی به شمار می‌آید هم صعود از قله استریم ویدیو در جایی که بزرگانی چون نتفلیکس ، آمازون و Hulu وجود دارند و به زودی دیزنی هم به آنها می‌پیوندد آسان نیست.

نام‌های بزرگی در این فیلمها و سریال‌ها حضور دارند از جمله اوپرا وینفری، ریز ویتراسپون، جنیفر انیستون، جنیفر گارنر و کارگردانانی چون جی جی آبرامز و اسپیلبرگ و ممکن است بعضی از آن ها را امشب روی سن هم ببینیم.

 

بر اساس گزارش نیویورک تایمز اپل در ورود به این عرصه می‌تواند با تضادهایی با فرهنگ هالیوود هم مواجه شود.

طبیعت مرموز اپل یکی از نگرانی‌های پیرامون این شرکت است. شرکتی که با شفافیت زیاد در مورد انتشار و بازاریابی یک برنامه از قبل اساسا مشکل دارد.

اپل برای موفق شدن نام‌های بزرگی را در صنعت تولید محتوا در کنار خودباید داشته باشد  بلومبرگ اخیرا گزارش داده که این شرکت به دنبال ترغیب برخی از این نام‌ها از جمله Showtime ، HBO و  Starts در سرویس استریم خود بوده است.

یک شرکت که می‌دانیم قطعا در این دایره قرار نخواهد گرفت نتفلیکس است.

رید هستینگ مدیرعامل نتفلیکس تایید کرده که این شرکت بخشی از سرویس استریم ویدیویی اپل نخواهد بود و هشدار داده که فضای رقابت در این عرصه بسیار رقابتی خواهد شد.

سرویس اشتراک مجله اپل

سرویس دیگری که منتظر اعلام آن امروز هستیم سرویس اشتراک مجله اپل است.

احتمالا با خرید اشتراک قادر به استفاده از اپلیکیشن News اپل هستید که در آن روزنامه‌ها و مجلات دیگر را از طریق همین اپلیکیشن ببینید.

نیویورک تایمز، واشنگتن پست، وال استریت جورنال و چندین روزنامه دیگر با اپل درمورد حضور در این اپلیکیشن مذاکره کرده‌اند اما به گفته وال استریت ژورنال فعلا روزنامه‌ها از عقد قرارداد با اپل خودداری کرده‌اند چون این شرکت می‌خواهد ۵۰ درصد از درآمد را برای خودش بردارد.

 

هزینه سرویس اشتراک ویدیو و مجله اپل

در مورد هزینه اشتراک سرویسهای امشب اپل هم شایعاتی وجود دارد.

اپل ممکن است در ابتدای کار سرویس محتوای خود را به صورت رایگان عرضه کند تا افرادی بیشتری را به پیوستن آن ترغیب کند. یک تحلیل‌گر این حوزه به نام  Rich Greenfield معتقد است که اپل محتواهای تولید خودش را برای کاربران آی او اس احتمالا رایگان عرضه می‌کند ولی برای محتوای دیگر شرکتها اشتراک خواهد فروخت.

وال استریت ژورنال اما خبر داده که هزینه سرویس اشتراک ویدیوی اپل ۱۰ دلار در ماه است.

قیمت سرویس اشتراک مجله اپل هم احتمالا ۱۰ دلار خواهد بود و شامل اشتراک ۲۰۰ نشریه مختلف خواهد بود. تقریبا چیزی شبیه به سرویس اشتراک مجله Texture  که اپل چندی پیش آن را خرید.

با این حال تا برگزاری رویداد مدل دقیق پرداختی اپل را در نخواهیم یافت.

کارت اعتباری اپل

اپل احتمالا در این رویداد کارت اعتباری‌اش را هم معرفی خواهد کرد. بر اساس اعلام بلومبرگ آی او اس 12.2 با کوبرند کارت اعتباری اپل و مشارکت گلدمن ساچه عرضه خواهد شد.

در مورد این کارت هم شایعات زیادی هست یکی اینکه مانند سایر کارت های اعتباری ۲ درصد از فروش را دوباره به حساب دارنده کارت باز میگرداند.

اپل پنجم فروردین ۹۸ یک رویداد برگزار می‌کند+ به روز شده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا