آمازون

آینده مبهم آمازون بعد از طلاق جف بزوس

اعلام طلاق جف بزوس و همسرش با یک توییت صمیمانه آغاز شد اما خیلی زود کار به گزارش افشاگرانه در مجله، عکسها و مسیج‌های خصوصی و عاشقانه و تحقیقات پلیسی پیرامون آن کشید.

این طلاق برای نخستین بار زندگی خصوصی پولدارترین مرد جهان را مقابل چشمان همگان قرار داد. مردی که تا قبل از آن می‌گفت خانواده برای او مهمتر از ثروت است و گفته بود که روزها زود شرکتش را ترک میکند تا در کنار خانواده باشد.

در واقع این طلاق جف بزوس را از یک کارآفرین موفق و از روی جلد نشریات معتبر به نشریات زرد و کم ارزش بازار کشاند و از این جهت برای بنیانگذار آمازون اصلا نتیجه خوبی نداشت.

اما جدا از بحث زرد پیرامون این قضیه طلاق جف و مکنزی بزوس روی میزان سهامداری آمازون هم تاثیر می‌گذارد.

برخی معتقدند که دامنه این تاثیرات می‌تواند به رشد نوآوری در این شرکت و همچنین مشتریان آن آسیب برساند.

پس از آنکه نشریه National Enquirer اعلام کرد دلیل اصلی این طلاق یک خانم سوم دیگر است ماجرا در سطح دیگری دنبال شد.

یک ماه بعد جف بزوس مطلبی در وبلاگش نوشت و در آن گفت منبع عکسهای لو رفته او ترامپ و عربستان هستند. کمی بعد مشخص شد که برادر زنی که با جف بزوس رابطه دارد عکسها را لو داده است.

ثروت آمازون

اما بهتر است نگاهی به ثروت بزوس در کنار این تغییرات بیندازیم.

تقریبا ثروت اصلی آمازون شامل ۱۶ درصد از سهام امازون می‌شود که ارزشی برابر با ۸۶۰ میلیارد دلار دارد.

بزوس به طور شخصی صاحب واشنگتن پست هم هست و آن را ۲۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳ خرید.

بزوس و همسر حالا سابقش دارای دو خانه در محله بورلی هیلز، دو خانه در مدینا در واشنگتن ، بزرگترین خانه در واشنگتن دی سی و همچنین در تگزاس هستند.

بزوس همچنین صاحب شرکت موشک سازی Blue Origin و یک شرکت حمل و نقل فضایی هم است. او هر سال ۱ میلیارد دلار از سهامش در امازون را روی توسعه استارتاپها سرمایه‌گذاری می‌کند. بزوس همچنین صاحب سهام در استارتاپهایی چون Airbnb ، اوبر ، توییتر و Nextdoor است.

او همچنین بنیانگذار یک خیریه با ارزش ۲ میلیارد دلار سرمایه است.

آمازون چه خواهد شد؟

در حال حاضر دقیقا مشخص نیست چه بر سر آمازون خواهد آمد. این زوج توافقنامه از قبل تنظیم شده‌ای برای طلاق ندارند و این به معنی تقسیم شدن سهام بزوس و به معنای از دست رفتن کنترل مستقیم او بر نیمی از سهامش در آمازون است.

این یعنی مکنزی بزوس می‌تواند خواستار تغیییراتی در شرکت شود و حتی صندلی در هیات مدیره درخواست کند اما همه این موارد فعلا تخمین است و همه چیز بستگی به توافق دو طرف دارد.

سوالات مربوط به آینده مالکیت سهام بزوس هرچند هنوز بی پاسخ‌اند اما همه معتقدند که طلاق قطعا عدم قطعیت را برای آمازون به بار خواهد آورد و همین الان هم یک حواس پرتی را برای بزوس به بار آورده است.

حمله جف بزوس به عربستان و نشریه عامه پسند

منبع عکسهای جف بزوس مشخص شد

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا