بازیمایکروسافت

ایکس باکس لایو به زودی روی آی او اس و اندروید

ایکس باکس لایو روی آی او اس و ایکس باکس لایو روی اندروید هر دو نسخه به زودی عرضه می‌شوند.

خبر این است که مایکروسافت به زودی سرویس ایکس‌ باکس لایو را برای تمامی دیوایس‌های آی او اس و اندروید عرضه خواهد کرد.

این شرکت در حال عرضه یک کیت برنامه نویسی برای موبایل‌ است تا از طریق آن قابلیت‌های سرویس ایکس‌باکس لایو را برای تمامی بازی‌هایی که بر روی آی او اس و اندروید اجرا می‌شوند فراهم کند.

تمامی ویژگی‌هایی که در گذشته در سرویس ایکس‌باکس لایو و کنسول‌های ایکس باکس برای کاربران قابل استفاده بودند از طریق این سرویس در اختیار کاربران اندروید و آی‌اواس قرار خواهد گرفت.

این البته بخشی از تصمیم بزرگ مایکروسافت برای اضافه کردن سرویس‌ها و بازی‌های ایکس باکس به تمامی پلتفرم‌های دنیا است. برنامه نویسان گیم نیز می‌توانند از طریق کیت جدید مایکروسافت بخش‌های دلخواهشان را از سرویس ایکس‌باکس لایو انتخاب و به بازی‌هایشان اضافه کنند. جالب اینکه استفاده از همه این امکانات تنها با یک ورود ساده به اکانت مایکروسافت امکان پذیر خواهد بود.

مایکروسافت می‌خواهد که برنامه‌نویسان نگرشی مشابه بازی Minecraft داشته باشند و از این طریق ایکس باکس لایو را به بازی‌های موبایلی بیشتری اضافه کنند. برخی از بازی‌های اندروید و آی‌اواس در حال حاضر قادرند از گزینه Achievements استفاده کنند اما این ویژگی تنها در بازی‌هایی که انحصارا توسط مایکروسافت عرضه شده‌اند قابل دسترسی است. اما این کیت برنامه نویسی جدید مایکروسافت به‌کارگیری این امکانات در تمامی بازی‌های موبایلی را امکان پذیر خواهد کرد.

ضمنا اگر می‌خواهید شاهد سرویس ایکس‌باکس لایو در نینتندو سوییچ باشید، باید کمی صبر داشته باشید. ضمنا اضافه شدن سرویس ایکس باکس لایو به پلی‌استیشن 4 هم تقریبا منتفی و غیرممکن است اما مایکروسافت همچنان امیدوار است شرکت سونی در این زمینه حاضر به همکاری شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا