موبایل

گلکسی فولد یا میت ایکس؟

همانطور که از شروع سال ۲۰۱۹ مشخص است ترند امسال موبایل‌هایی با صفحه‌نمایش تاشو است. این موضوع آنقدر جذاب است که برخی تحلیلگران صفحه‌نمایش‌های تاشو را آینده صنعت موبایل می‌داند. در میان موبایل‌هایی که صفحه‌نمایش تاشو دارند ۲ موبایل به سرعت خود را بالاتر از بقیه قرار داده‌اند. یکی از سامسونگ و دیگری از هواوی که هردو از بزرگان صنعت موبایل هستند. حالا سوال گلکسی فولد یا میت ایکس است. سوالی که پاسخ به آن خیلی هم ساده نیست.

طراحی گلکسی فولد و میت ایکس

از نظر طراحی سامسونگ و هواوی دو زبان متفاوت برای تکنولوژی مشترک دارند. انتخاب گزینه بهتر و پاسخ به سوال گلکسی فولد یا میت ایکس از نظر طراحی شاید سخت‌تر باشد. موبایل سامسونگ صفحه‌نمایش را داخل قرار داده است. این موضوع کمک می‌کند تا زمانی که موبایل را می‌بندید صفحه‌نمایش محافظت شود. اما هواوی میت ایکس از بیرون تا می‌شود و صفحه نمایش دور موبایل را می‌گیرد.

مزیت سامسونگ گلکسی فولد

صفحه‌نمایش‌های تاشو از جنس پلاستیک هستند. زیرا شیشه نمی‌تواند به این سادگی خم شود. این امر باعث می‌شود صفحه‌نمایش به سادگی قابل آسیب باشد و راحت روی آن خط می‌افتد. در نتیجه صفحه‌نمایش میت ایکس همیشه در خطر بزرگی قرار دارد.

مزیت هواوی میت ایکس

هواوی شاید صفحه‌نمایش را در خطر نگه‌دارد، اما از سوی دیگر صفحه‌نمایش بزرگی را در اختیار شما قرار می‌دهد. درواقع زمانی که موبایل بسته است نصف صفحه‌نمایش که مقابل شماست روشن می‌شود و در حالت بسته یک صفحه‌نمایش بسیار با کیفیت دارد. از سوی دیگر سامسنوگ که سلامت صفحه‌نمایش تاشو را در اولیت گذاشته با ساخت یک صفحه‌نمایش دیگر سعی کرده تا موبایل را در حالت بسته هم قابل استفاده کند. اما صفحه‌نمایش دوم گلکسی فولد اصلا کیفیت و کارایی صفحه‌نمایش میت ایکس را ندارد.

قیمت گلکسی فولد و میت ایکس

همانطور که در روز رونمایی تماشا کردید، سامسونگ تصمیم دارد گلکسی فولد را با قیمت ۱۹۸۰ دلار به فروش برساند.

اگر قیمت گلکسی فولد به نظر شما زیاد است، باید بدانید هواوی میت ایکس ۲۶۰۰ دلار قیمت دارد.

مشخصات هواوی میت ایکس

هواوی میت ایکس صفحه‌نمایش ۸ اینچی، دوربین ۴۰ مگاپیکسلی، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری دارد. این موبایل همچنین از پردازنده کایرین ۹۸۰ استفاده می‌کند و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی دارد که می‌توانید آن را بیشتر کنید. این پیکیج جذاب با ۸ گیگابایت حافظه رم هم همراه شده تا یک موبایل بسیار قدرتمند مقابل شما باشد.

مشخصات سامسونگ گلکسی فولد

سامسونگ گلکسی فولد صفحه‌نمایش ۷.۳ اینچی دارد. این موبایل یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی و یک دوربین سه‌گانه ۱۲ مگاپیکسلی دارد. گلکسی فولد با باتری ۴۳۸۰ میلی‌آمپری و پردازنده کوآلکام ۸۵۵ روانه بازار می‌شود. این موبایل هم ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا دارد. سامسونگ برای گلکسی فولد ۱۲ گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته است که از بسیاری لپ‌تاپ‌های امروزی هم بیشتر است.

در نهایت برای اینکه بگوییم کدام موبایل بهتر است خیلی زود است. باید این موبایل‌ها ابتدا وارد بازار شوند تا بتوان آنها را از نزدیک بررسی کرد و نظر قطعی داد. فعلا فقط می‌توان از طریق ویدئوهای رسمی و تصاویر آنها را قضاوت کرد.

ویدئوهای مرتبط:

 

.

 

منبع
آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا