اپل

عینک واقعیت افزوده اپل به زودی عرضه می‌شود

علاقه شدید اپل به تکنولوژی واقعیت افزوده دیگر بر هیچکس پوشیده نیست. تیم کوک تیز اخیرا در مورد نظراتش راجع به این تکنولوژی و قابلیت‌های آن صحبت کرده اما آنچه که تا کنون از اپل دیده‌ایم، به‌کارگیری واقعیت افزوده تنها در آیفون و آیپد بوده است. این در حالی است که شرکت‌های رقیب از این تکنولوژی در هدست‌های مختلف استفاده کرده‌اند. اگر «مینگ چی کو» تحلیلگر معروف اپل درست گفته باشد، بنابراین احتمال دارد عینک واقعیت افزوده اپل تا پایان امسال یا نهایتا اوایل سال 2020 به بازار عرضه شود.

با اینکه در ابتدا تصور می‌شد عینک جدید اپل به طور مستقل کارایی داشته باشد اما حالا به نظر می‌رسد اپل از آیفون برای تامین قدرت پردازنده این دستگاه استفاده می‌کند. از آنجایی که چیپست‌های سری A اپل در حال حاضر قدرتمندترین و به صرفه‌ترین چیپ‌های بر پایه ARM در بازار محسوب می شوند بنابراین می‌توان گفت اپل بالاخره راهی برای تامین تمامی توان پردازشی مورد نیاز برای عینک واقعیت افروده خود را پیدا کرده است. در نتیجه این اتفاق هدست واقعیت افزوده اپل با وزن کمتری عرضه خواهد شد و اینکه می‌توان از این هدست به صورت وایرلس و بدون نیاز به اتصال سیم استفاده کرد.

مایکروسافت، رقیب بزرگ اپل

شرکت مایکروسافت را می‌توان در حال حاضر بزرگترین رقیب در عرصه هدست‌ه واقعیت افزوده دانست که اخیرا هم از هدست هولولنز 2 رونمایی کرده است. البته این هدست مایکروسافت از قیمت بالایی برخوردار است که در نتیحه آن افراد عادی توانایی خرید آن را ندارند و اکثرا کمپانی‌های و به‌منظور به‌کارکیری در مصارف صنعتی و علمی از آن استفاده می‌کنند. شرکت اپل به‌منظور همگانی کردن این تکنولوژی برای کاربران دنیا سعی کرده با استفاده از کیت واقعیت افزوده ARKit این امکان را به برنامه‌نویسان بدهد اپلیکیشن‌های محبوب مانند Pokemon Go را به دیوایس‌های این شرکت بیاورند. این احتمال وجود دارد اپل از برخی تکنیک‌های شرکت Magic Leap در تولید و عرضه عینک واقعیت افزوده خود نیز استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا