خودرو الکتریکی

قابلیت جدید خودروهای تسلا برای محافظت از حیوانات خانگی

در صورت تنها ماندن  حیوان در خودرو، از وضعیت آنها به رهگذران اطلاع داده می‌شود

جدیدترین قابلیت تسلا حیوانات خانگی را در صورت تنها ماندن در خودرو محافظت می‌کند.

تسلا به صورت رسمی دو قابلیت جدید برای خودروهای الکتریکی خود معرفی کرده که مربوط به حوزه مورد علاقه بسیاری از افراد است: حیوانان خانگی آنها- سگ‌ها و گربه‌ها!

مدیر عامل تسلا- ایلان ماسک مدت‌ها بود که در اکانت توییتر خود در باره این دو قابلیت جدید که Dog mode و Sentry mode نام دارند، خبر می‌داد.

این دوقابلیت تسلا حیوانات خانگی حالا به صورت رسمی معرفی شدند و بر روی خودروهای خودران ساخته شده بعد از تاریخ آگوست ۲۰۱۷ قابل استفاده خواهند بود.

مرتبط: ویدیوی ساخت تسلا مدل ۳

قابلیت Dog mode برای برآورده کردن دو هدف طراحی شده: نگهداری سگ‌ها-یا یک همستر یا گربه- در شرایط مناسب داخل خودرو و در صورت تنها ماندن  حیوان در خودرو، از وضعیت آنها به رهگذران اطلاع داده می‌شود.

خودروهای تسلا قابلیت دیگری نیز دارند که Cabin Overheat Prevention یا جلوگیری از گرم شدن بیش از اندازه داخل کابین نام دارد که در صورت فعال بودن،  از بالا رفتن درجه حرارت داخل کابین خودرو بیش از 40 درجه سانتی گراد بعد از گذشت 12 ساعت از خروج خودرو، جلوگیری می‌کند.

قابلیت جدید، با Cabin Overheat Prevention متفاوت است.

قابلیت Dog Mode اجازه گرم شدن بیش از حد هوای داخل خودرو در صورت بودن حیوان در آن را نمی‌دهد
قابلیت Dog Mode اجازه گرم شدن بیش از حد هوای داخل خودرو در صورت بودن حیوان در آن را نمی‌دهد

در قابلیت Dog mode، صاحبان خودرو امکان تنظیم دمای دخل کابین را دارند زیرا برای استفاده از قابلیت Cabin Overheat Prevention، هیج فردی-اعم از بچه‌ها یا حیوانات خانگی- نباید داخل خودرو باشند.

برای استفاده از Dog mode، کاربران هنگام پارک خودرو، گزینه «FAN» از پایین صفحه نمایش خودرو را انتخاب می‌کنند. کاربران باید دگمه « Keep Climate On to DOG» را فشار داده و محدوده  دمایی مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند.

این قابلیت به محض خروج کاربر از خودرو، فعال می‌شود و اگر میزان شارژ باتری خودرو به کمتر از 20 درصد برسد، نوتیفیکیشنی برای گوشی هوشمند کاربر ارسال خواهد شد.

طبق گفته شرکت،  به محض تغییر در شرایط خودرو، هشداری به روی گوشی هوشمند کاربر ارسال می‌شود  با استفاده از قابلیت Sentry mode و دوربینی که روی داشبورد خودرو قرار دارد، می‌تواند ویدیویی از حیوان خود دانلود و مشاهده کند.

ویدیوی ضبط شده‌ای که نمایش داده می شود، به مدت 10 دقیقه قبل از شرایط هشدار را نشان می‌دهد.

فیلم‌برداری از داخل خودرو تحت قابلیت Sentry mode انجام می‌شود که روز چهارشنبه برای خودروهای Model 3 معرفی شد و خودروهای Model S  و Model X  که بعد از آگوست 2017 ساخته شده‌اند، همراه با این قابلیت به کاربر فروخته خواهند شد.

در اکتبر، تسلا نسخه 9.0 نرم افزار خود را معرفی کرد که آپدیت‌های زیادی به آن اضافه شده است از جمله USER INTERFACE جدید و قابلیت استفاده از دوربین داخل کابین( که تنها برای خودروهای ساخته شده بعد از آگوست 2017 ساخته شده‌اند، قابل استفاده است).

طبق قوانین ایالتی و محلی، جدای از تامین شرایط مناسب هوایی داخل خودرو، حیوانات خانگی نباید تحت هیچ شرایطی-حتی در دمای مناسب- در خودرو به مدت طولانی تنها بمانند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا