ایران

فیلترینگ اینستاگرام تکذیب شد

طی روزهای اخیر گزارشهای تایید نشده‌ای مربوط به فیلترینگ اینستاگرام در روزهای پایانی سال منتشر شده اما حالا یک مقام دادستانی این موضوع را تکذیب کرده است.

بحث در مورد فیلترینگ اینستاگرام طی چند ماه اخیر همواره از سوی افراد و شخصیت‌های مختلف مکررا تکذیب یا تایید شده است.

سرپرست معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور در رابطه با اخبار منتشر شده مبنی بر فیلتر اینستاگرام، گفت: این موضوع صحت ندارد و تاکنون تصمیم جدیدی در این رابطه اخذ نشده است.

جواد جاویدنیا با اعلام این مطلب افزود: هرگاه تصمیم جدیدی در این باره گرفته شود از طریق مراجع رسمی و دبیرخانه کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فیلترینگ اینستاگرام و نظر نهاد حاکمیت

بهمن ماه امسال پس از آنکه یک نماینده اصولگرای مجلس گفت که وزیر ارتباطات قصد فیلترکردن اینستاگرام را دارد جهرمی گفت هیچ امر حاکمیتی برای بستن اینستاگرام به دولت ابلاغ نشده است. 

کریمی قدوسی به نقل از وزیر ارتباطات گفته بود که به زودی اینستاگرام را فیلتر میکنیم‌.

آذری جهرمی بدون تکذیب صریح این موضوع در توییتر نوشت که نظر وی نظر حاکمیت نیست.

قدوسی درباره عملیاتی نشدن فیلتر اینستاگرام تاکنون عنوان کرد:« حسن روحانی اجازه این کار را نمی‌دهد و رئیس جمهور و وزیرش در بحث فیلترینگ با هم اختلاف نظر دارند.»

متولی فیلترینگ اینستاگرام کیست؟

جهرمی طی ماه‌های اخیرا بارها با سوال درباره فیلترینگ اینستاگرام مواجه شده است.

دی ماه امسال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این سوال که آیا اینستاگرام فیلتر می‌شود، تصریح کرد: چیزی که من متولی آن نیستم، چگونه جواب دهم که می‌شود یا نه.؟

محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه شهر هوشمند در محل نمایشگاه بین‎المللی مشهد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تجربه نشان داده که مباحث مربوط به حوزه سالم‌سازی شبکه‌های اجتماعی با فیلترینگ حل نمی‌شود. اینکه ما بیان می‌کنیم با بحث فیلتر مخالف هستیم، مفهومش این نیست اتفاقاتی که رخ می‌دهد را نادیده می‌گیریم.

اتفاقاتی رخ می‌دهد، اشکالاتی هست و مخاطراتی جدی وجود دارد که می‌تواند بستری باشد برای اینکه جوانان جهت توسعه کسب و کار خود از آن استفاده کنند. از بُعد مسائل امنیتی ممکن است بحث کلان داده‌ها مهم باشد اما واقعیت این است که تجربه نشان داده فیلتر جواب نمی‌دهد و باید به عنوان یک مساله جدی و در همه ابعاد از جمله فرهنگ‌سازی به آن نگاه کرد.

شایعات فیلترینگ تلگرام در اسفند ماه

طی روزهای اخیر برخی شایعات در مورد بسته شدن اینستاگرام در اواخر اسفند ماه و قبل از تعطیلات نوروز مطرح شده است.

با این حال هیچ مسوولی تاکنون به طور رسمی این موضوع را تایید نکرده است.

در مورد فیلترینگ تلگرام نیز البته اتفاقات مشابهی افتاد و خبرهای ضد و نقیض متعددی درباره فیلترینگ آن منتشر شد اما در نهایت این شبکه فیلتر شد.

فعلا اما خبری از فیلترینگ اینستاگرام نیست.

اخبار مرتبط:

کمیته ضد فیلترینگ تشکیل شد

فیلترینگ راه‌حل مقابله با اخبار جعلی نیست

دستور به اپراتورها برای فروش بسته اینترنت بدون اینستاگرام

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا