استارتاپ

بامیلو سوپرمارکت آنلاین می‌شود

همانطور که می‌دانید متاسفانه امروز خبر نارحت کننده‌ای با موضوع تعطیلی بامیلو و تعدیل نیرو این استارت‌آپ سر زبان‌ها افتاد و بحث‌های داغی درباره این خرده فروش آنلاین صورت گرفت. بامیلو حالا با انتشار یک بیانیه‌ای که خیلی واضح نیست سعی کرده تا به شایعات و حدس‌ها پایان دهد.

بامیلو می‌گوید کوچکتر خواهد شد و به سراغ محصولات FMCG (سوپرمارکتی) می‌رود. حوزه‌ای که رقیب اصلی آن با نام دیجی‌کالا فرش به تازگی وارد آن شده است. ظاهرا بامیلو قصد دارد در بخش محصولات سوپرمارکتی فعالیت خود را ادامه دهد و دیگر اجناس دیجیتالی یا پوشاک و سایر محصولات از این دست را عرضه نکند.

گروه اینترنت ایران (هولدینگ مادر اسنپ و بامیلو) یک زیر مجموعه دیگر به نام اسنپ‌مارکت دارد که دقیقا به همین کار مشغول است. داشتن دو شرکت در یک هولدینگ که دقیقا یک کار مشترک را انجام می‌دهند به‌نظر خیلی منطقی نمی‌رسد و احتمالا در آینده شاهد ادغام اسنپ مارکت و بامیلو خواهیم بود.

بیانیه مبهم بامیلو این موضوع را هم مشخص نمی‌کند که این استارت‌آپ آیا تعدیل نیرو داشته است یا خیر، و اگر داشته چه تعداد بوده است. تعدیل نیرو در این استارت‌آپ‌ها نکته‌ای مهم است و دیجی‌کالا هم در شهریور ماه امسال ۱۷۵ نفر از کارمندان خود را تعدیل کرد. در ادامه می‌توانید متن بیانیه بامیلو را بخوانید.

بیانیه رسمی بامیلو

بازار اینترنتی بامیلو با هدف حفظ تاثیرگذاری خود در فضای تجارت الکترونیک ایران و ارائه خدمات به کاربران ایرانی، قصد دارد روی بخش‌های کلیدی‌تری در بازار خرده‌فروشی متمرکز شود. بامیلو با توجه به تغییرات بازار ایران، رویکرد خود را هم تغییر خواهد داد و این تغییرات مستلزم کوچک‌تر شدن و حذف برخی از قسمت‌هاست که تقاضای کمتری دارند.

تیم بامیلو به عنوان اولین بازار اینترنتی ایران، همیشه سعی داشته رضایت مشتریان را در اولویت قرار دهد. اما گاهی پایبندی به تعهدات نیازمند اتخاذ تصمیمات دشوار و متناسب با تغییراتی است که گاهی قابل پیش‌بینی هم نیستند. تیم بامیلو، علی رغم میل باطنی، به این نتیجه رسید که برای تداوم فعالیت پایدار در بازار ایران، ناچار به اتمام همکاری با تعدادی از نیروهای توانمند خود است و از اول اسفندماه 1397 با تیم کوچکتری به فعالیت خود ادامه می‌دهد. اما بامیلو در کنار اعضای سختکوش خود می‌ماند و برای ایجاد موقعیت‏های کاری جدید برای آنها تلاش خواهد کرد. به‌زودی تعداد زیادی از همکاران ما در بامیلو، به دیگر شرکت‌های وابسته منتقل خواهند شد و دیگر همکاران نیز در فهرست مشاغل احتمالی آینده در اولویت قرار می‌گیرند.

مدیریت شرکت بامیلو این تغییرات را نشانه انعطاف سازمانی می‌داند و می‌گوید: «ما همواره متعهد به ارائه یک پلتفرم کارآمد و منحصربفرد برای کاربران فضای اینترنت در سراسر ایران و البته ایجاد یک فضای صمیمی در خانواده بامیلو بودیم. این تصمیم نیز نشان می‌دهد با وجود همه تغییرات اخیر همچنان قصد داریم تا با جدیت فعالیت خود را در ایران ادامه دهیم.» بامیلو بعد از این بیشتر روی کالاهای مصرفی (FMCG) که مورد استقبال کاربران بوده متمرکز است و همه کاربران همچون گذشته می‌توانند از این بازار اینترنتی خرید کنند.

‫10 دیدگاه ها

  1. عاقب دزدی و کلاهبرداری و حقوق دادن به 4 تا جک و جونور به نام کارمند تهش عن خوشمزه است نوش جان طرفدارانش

  2. به نظرم این تعطیلی بامیلو هر چی هست، از جنس “تصمیمات مدیران شرکت در جهت تغییرات در ساختار” نیست.
    هر بچه ای هم می فهمه که چنین فروشگاهی رو اگر هم می خواهد جمع کند، حداقل تا پایان اسفند صبر کند و از مزایای فروش شب عید خودشو محروم نکنه. به قولی سال به دمش رسیده بود، بامیلو هرچی بود می تونست شب عید خوبی رو برای تامین کننده گان و کارکنان رقم بزنه
    این جمع کردن یکباره، قطعا دلیلی از جنس فشار های سیاسی، حکومتی، خارجی …. بوده
    من خودم با بامیلو 7 روز قبل از بستن پنل قرارداد بستم. به نظرتون سازمانی که می خواد جمع کنه، چرا باید با فروشنده جدید قرارداد ببنده؟ کالاهاش رو بررسی کنه و حتی تعداد زیادی رو تائید کنه و تا روز 1 اسفند سر انواع مسائل فروشنده جدید درگیر باشن و سرویس بدن.
    قطعا مساله ای بوده که خود سازمان هم ازش بی اطلاع بوده
    چیزی که تو ایران زیاد میبینیم. مثلا فیلمی بعد از مجوز گرفتن و در حال اکران، توسط چنتا تلفن از اکران میاد پائین و هیچ کس هم نمی دونه چرا.

    1. کمتر جوک بنویسیم
      بیشتر فکر کنیم
      هر چیزی را سیاسی نکنیم
      ورشکستگی یا تغییر رویه یک امر بسیار عادی در همه جای دنیا است اینجا فقط دنبال حاشیه سازی هستیم
      در آمریکا هم شرکت های زیادی ظاهر می شوند و شرکت های زیادی ورشکست می شوند
      ظهور شرکت های جدید و ورشکستگی شرکت ها نشان از اقتصاد سالم دارد

  3. اواخر بهمن ماه یک سری عطر از بامیلو سفارش دادم که هنوز به دستک نرسیده درصورتیکه در سایتشان نوشته تحویل به مشتری .واقعا برای این شرکت متاسفم که کلاهبرداری میکنن. وشماره تلفنشون رو هیچ پاسخگو نیستن.کلاهبردارا

  4. به نظر میرسه که بامیلو سرمایه گذار المانی داشته و بعد از تحریمها کنار کشیده باشه – البته بامیلو بسیار ریخت و پاش میکرد و کد تخفیف های 100% برای بعضی کاربراش و سازمانهایی که باهاشون در ارتباط بود صادر میکرد – ولی امیدوارم دوباره سروپا شن

  5. نهایت بی وجدانی هست که یکماه مانده به پایان سال و بدون اطلاع قبلی نیروها رو تعدیل می کنند.
    از صمیم قلبم امیدوارم مدیران این استارت آپ رو ورشکسته و مفلوک ببینم

    1. شما درست میگی . اما اینطوری هم نباید نفرین کرد . با توجه به اینکه کل شرکت ها و بانک ها و اقتصاد ایران بزودی ورشکسته و مفلوک خواهند شد و شروع جنگ جهانی سوم هم از ایران میباشد . با تشکر . نوسترآداموس شیعی ! monjiyamahdi313

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا