اپل

اپل به دنبال تولید پردازنده مودم برای آیفون و آیپد

این خبر بیش از همه اینتل را نگران خواهد کرد

گزارش جدید منتشر شده توسط خبرگزاری رویترز  نشان می‌دهد که ظاهرا اپل در حال برداشتن قدم‌های جدید در جهت تولیدپردازنده مودم آیفون است.

اگر این گزارش حقیقت داشته باشد، مطمئنا خبر بدی برای شرکت اینتل خواهد بود چراکه در حال حاضر این شرکت وظیفه تولید مودم آیفون‌ های شرکت اپل را برعهده دارد.

طبق گزارش‌ها، شرکت اپل مهندسینی را که در حال حاضر  روی تکنولوژی مودم کار می‌کردند به بخش تولید داخلی سخت‌افزار مودم منتقل کرده است.

علاوه بر این، جانی سروجی، معاون ارشد بخش تکنولوژی‌های سخت‌افزاری شرکت هم مدیریت بخش طراحی مودم شرکت اپل را از ابتدای سال جدید به دست گرفته است.

امروزه مودم یکی از مهمترین بخش‌های قطعات داخلی تشکیل‌ دهنده موبایل به حساب می‌آید چراکه اتصال بین گوشی و آنتن‌های وایرلس شبکه را برقرار می‌کند.

شرکت اپل تا چند سال پیش از مودم های شرکت کوالکام بر روی آیفون استفاده می‌کرد اما از زمان به هم خوردن روابط بین این دو شرکت، اپل تصمیم گرفت از چیپ مودم شرکت اینتل بر روی آیفون‌ خود استفاده کند.

خبر بد برای اینتل

از آنجایی که اپل پردازنده‌های آیفون و آیپد را خودش تولید می‌کند، بنابراین تولید مودم برای این دیوایس‌ها و وابسته نبودن به شرکت‌های واسطه در این زمینه هم منطقی به نظر می‌رسد.

با این حال این تصمیم اپل یک خبر ناگوار برای اینتل به شمار می‌رود. در برخی شایعات آمده که شرکت اپل خیلی از عملکرد مودم‌های شرکت اینتل که بر روی آیفون استفاده می‌شوند راضی نبوده است.

حتی گفته می‌شود اپل به منظور کمک به اینتل در زمینه تولید مودم اسمارت‌ فون یک سری اطلاعات سری را نیز از شرکت کوالکام سرقت کرده بود.

حال اگر اپل در ساخت مودم واقعا مصمم باشد، بنابراین اینتل با کاهش رشد کلی مواجه خواهد شد چراکه نخریدن مودم از این شرکت به معنای یک ضرر بزرگ برای کمپانی اینتل است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا