اپل

آیپد مینی ۲۰۱۹؛ همان چهره فقط کمی سریع‌تر

اپل چهار سال پیش آیپد مینی ۴ را معرفی کرد. از آن سال تا به امروز نسخه جدیدی از این محصول را ندیده‌ایم و حالا شایعات حکایت از یک نسخه جدید دارد. بر اساس گزارش‌های MacRumors اپل به زودی نسخه جدید تبلت‌های مینیاتوری خود را رونمایی می‌کند. سال گذشته بلومبرگ زودتر از سایر رسانه اعلام کرد که سال ۲۰۱۹ اپل نسل بعدی آیپدهای مینی را معرفی می‌کند. بلومبرگ حتی پیشبینی کرده بود که این آیپد همزمان با آی‌اواس ۱۲.۲ معرفی می‌شود. البته نام آیپد مینی ۲۰۱۹ هنور مشخص نیست. برخی حدس می‌زنند آیپد مینی پرو باشد اما با توجه به شایعات در باره تغییرات این دستگاه حدس‌هایی زده می‌شود که آپد مینی ۵ باشد.

تغییرات آیپد مینی ۲۰۱۹

اما موضوع جالب شاید این باشد که اپل بعد از ۴ سال تقریبا هیچ تغییری در آیپد مینی ۲۰۱۹ ایجاد نکرده است. ابعادی که از آیپد مینی ۲۰۱۹ لو رفته دقیقا برابر با ابعاد آیپد مینی فعلی در بازار است که سال ۲۰۱۵ معرفی شد. بر اساس گزارش MacOtakara حتی پورت لایتنینگ و جک هدفون هم تغییر نکرده است! همانطور که می‌دانید اپل در آیپد پرو هم پورت لایتنینگ و هم جک هدفون را حذف کرد و فقط یک پورت USB-C را جایگزین آن دو کرد.

تغییرات ظاهری

ظاهرا اپل فقط یک تغییر را برای آیپد مینی ۲۰۱۹ در نظر گرفته است، آن هم تغییر جای میکروفن است! گفته می‌شود میکروفن آیپد مینی ۲۰۱۹ در پشت دستگاه به وسط و بالا منتقل شده است. این تغییر اگر واقعی باشد، برای کاربر نه‌تنها هیچ سودی ندارد بلکه دیگر نمی‌تواند از قاب آیپد مینی قبلی برای آیپد مینی جدید استفاده کند و محکوم می‌شود به خرید قاب‌های جدید.

تغییرات باطنی

شنیده‌ها حکایت از تغییرات قابل توجهی در بخش پردازش آیپد مینی ۲۰۱۹ دارد. اپل احتمالا از چیپست A10 Fusion و یا A10X Fusion استفاده خواهد کرد. به این ترتیب قدرت پردازشی آیپد مینی ۲۰۱۹ به اندازه قدرت آیپد پرو ۲۰۱۸ یا آیپد ۲۰۱۸ خواهد شد. هر دو این آیپدها توانایی پشتیبانی از مداد اپل (Apple pencil) را هم دارند و احتمالا این ویژگی را هم در آیپد مینی ۲۰۱۹ شاهد خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا