استارتاپ

اخراج ۱۵ درصد کارکنان سایت BuzzFeed

این اخراج شامل ۲۵۰ فرصت شغلی در این سایت خبری می‌شود.

اخراج کارکنان بازفید احتمالا چیزی نبود که آنها در این آخر هفته انتظار داشتند.

به نظر می‌رسد فصل اخراج از رسانه‌ها رسیده پس از آنکه گروه ورایزون مدیا خبر اخراج ۸۰۰ کارمندش را داد حالا BuzzFeed هم از اخراج ۱۵ درصد کارکنانش خبر داده است.

Jonah-peretti مدیرعامل بازفید
Jonah-peretti بنیانگذار و مدیرعامل بازفید

مدیرعامل و بنیانگذار بازفید Jonah Peretti  در نامه‌ای به کارکنانش گفته است که اخراج ۱۵ درصد از کارکنان شامل ۲۵۰ فرصت شغلی در این سایت خبری می‌شود.

او در این نامه نوشته است: طی چند ماه گذشته ما روی روندهای کاری و اقتصادی خودمان برای متحول کردن این پلتفرم دیجیتالی کردیم. حالا به درک خوبی برای انسجام تیمی رسیدیم. می‌خواهیم روی کار محتوا تمرکز کنیم و یک ساختار هزینه مناسب برای پشتیبانی از مدل چندگانه درآمدی ایجاد کنیم.

مدیرعامل بازفید نوشته است: مطمئنم این تعدیل نیرو مسیر پایدار برای رشد پایدار رسانه جدید ایجاد خواهد کرد چیزی که باعث تبدیل درآمد به سود خواهد شد.

سایت BuzzFeed طی ده سال اخیر دو سرمایه‌گذاری کوچک و دو راند سرمایه‌گذاری بزرگ از NBCUniversal  حدود ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه‌‌ دریافت کرده است. آخرین سرمایه‌گذاری این شرکت ۲۰۰ میلیون دلار و توسط NBCUniversal در سال ۲۰۱۶ صورت گرفت که میزان سرمایه‌گذاری این شرکت در بازفید را به ۴۰۰ میلیون دلار رساند.

در سال ۲۰۱۴ این شرکت از اندریسن هورویتز از مشهورترین شرکتهای سرمایه‌گذار استارتاپی نیز ۵۰ میلیون دلار سرمایه دریافت کرد. در آن زمان این سایت از سوی اندریسن هورویتز ۸۵۰ میلیون دلار ارزشگذاری شد.

مرتبط: گفت وگو با بنیانگذار اندریسن هورویتز

سایر سرمایه‌گذاران بازفید عبارتند از اندرسین هورویتز ( Andreessen Horowitz ) ، RRE Ventures ، Hearst Ventures و New Enterprise Associates .

بازفید در سال ۲۰۱۷ نیز حدود ۱۰۰ نفر را اخراج کرده بود. با این حساب اخراج امروز بازفید بزرگترین اخراج در تاریخ این رسانه است.

خبر اخراج کارکنان بازفید در زمان بدی هم به کارکنان این شرکت می‌رسد چراکه در آغاز تعطیلات پایان هفته و تا بازگشایی شرکت تا هفته آینده باید در برزخ منتظر تعیین تکلیف بمانند.

مدیرعامل بازفید در نامه خود گفته است:  برای همه ما این یک هفته سخت است و من برای کسانی که شغلشان را از دست می‌دهند بسیار بدتر خواهد بود از این بابت ناراحتم و امیدوارم دوباره فرصت همکاری ایجاد شود.

درباره BuzzFeed

بازفید یک رسانه دیجیتالی است که در سال ۲۰۰۶ توسط  Jonah Peretti  و John S. Johnson III بنیان گذاشته شد. بازفید روی خبرها و گزارشهای عامیانه و سرگرم کننده تمرکز داشت.

بازفید خود را یک شرکت  تکنولوژی و رسانه جهانی  معرفی می‌کند  روی اخبار حوزه‌های مختلف از سیاست گرفته تا تجارت و حیوانات مطلب منتشر می‌کند.

در سال ۲۰۱۱ شرکت Ben Smith از روزنامه‌نگاران نشریه پولیتیکو را به عنوان سردبیر ارشد برگزید و از آن به بعد به روزنامه‌نگاری حرفه‌ای روی آورد. در سال ۲۰۱۸ موفق به دریافت جوایزی در حوزه رسانه شد.

به رغم تغییر مسیر بازفید از روزنامه‌نگاری عامه پسند به روزنامه‌نگاری جدی یک تحقیق توسط Pew research Center در سال ۲۰۱۴ نشان داد اکثریت پاسخ‌دهندگان در آمریکا این رسانه را به عنوان یک منبع غیر قابل اعتماد می‌شناسند.

بازفید در سال ۲۰۱۲ یک استارتاپ به نام Kingfish Labs را که روی تبلیغات فیس‌بوک متمرکز بود را خریداری کرد.

در سال ۲۰۱۴ این شرکت همچنین استارتاپ Torando Labs را خرید. تیم Torando Labs به دنبال آن به نخستین تیم مهندسی دیتا در بازفید تبدیل شدند.

بازفید همچنین از سوی منتقدانش به کپی کردن از رقبا نیز مشهور بود.

مرتبط :

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا