تکنولوژی

اخراج 25 درصد از کارمندان اچ‌تی‌سی

ظاهرا کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی قصد دارد حدود 25 درصد کارمندان خود را کاهش دهد. این تصمیم پس از کاهش فروش و درآمد این شرکت در یکی دوساله اخیر اتخاذ شده است.

طبق گزارش ریوترز، انتظار می‌رود این شرکت 1500 نفر از کارکنان خود در کشور تایوان را اخراج کند که چیزی حدود یک چهارم کل کارمندان این شرکت یعنی 6450 نفر می‌شود. این کمپانی که روزی جزو 10 کمپانی برتر تولیدکننده اسمارت‌فون در دنیا بود، امروزه توانایی رقابت با کمپانی‌هایی همچون اپل، سامسونگ و تولیدکنندگان چینی را ندارد.

سخنگوی شرکت در مصاحبه خود با ریوترز درباره این اقدام گفت: «این تصمیم امکان مدیریت موثرتر و راحت‌تر منابع مالی در ادامه راه را به شرکت ما می‌دهد.»

این برنامه تعدیل نیرو که قرار است از اکتبر آغاز شود چندی پس از اینکه گوگل و اچ‌تی‌سی قرارداد رسمی جدیدی با هم امضا کردند اعلام شد. طی این قرارداد گوگل با پرداخت 1.1 میلیارد دلار به اچ‌تی‌سی، بخش طراحی این شرکت تایوانی را خریداری کرد. طبق گفته وبسایت The Verge، این قرارداد باعث انتقال بیش از 2000 مهندس از اچ‌تی‌سی به گوگل خواهد شد.

معاون ارشد بخش سخت‌‌افزاری گوگل در اینباره گفت: «بالاخره با عقد این قرارداد می‌توانیم حضور پررنگ‌تری در آسیا و منطقه اقیانوس آرام داشته باشیم. برای رسیدن به این هدف تایوان نقش کلیدی از لحاظ نوآوری و مهندسی برای شرکت گوگل داشته و شهر تایپه حالا به بزرگترین مرکز مهندسی کمپانی گوگل در آسیا و اقیانوسیه تبدیل می‌شود.»

شرکت اچ‌تی‌سی طی یک سال گذشته با کاهش قابل توجهی در بخش فروش و درآمد خود مواجه شده است. طبق ادعای ریوترز، طی یک سال گذشته درامد این شرکت حدود 55.5 درصد کاهش پیدا کرده است.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا