تکنولوژی

با کفش فوق هوشمند نایک آشنا شوید

این کفش بند را برای شما می‌بندد

شرکت نایک به تازگی از کفش ورزشی جدید خود رونمایی کرده است.

این محصول ویترینی از تکنولوژی‌های روز دنیای را به زیر پای شما می‌آورد. کفش جدید نایکی Adaptive BB نام دارد.

واژه BB که در این کفش ورزشی به کار رفته در اصل از کلمه بسکتبال در انگلیسی برگرفته شده است و بر پایه رویای قدیمی شرکت نایک برای ساخت کفشی که قادر است به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به دست انسان بندهایش را محکم کند، ساخته شده است.

تحقق رویای نایکی

کفش Adaptive BB

این کفش طوری طراحی شده که مثلا در طول انجام بازی بسکتبال زمانی که به جلو و عقب دویده‌اید، فشار خون شما را تشخیص می‌دهد و دیگر نیازی ندارید در طول بازی بند کفش‌هایتان را به خاطر کاهش فشار روی پا شل و سفت کنید.

در حقیقت Adaptive BB قادر است این مسئله را هوشمندانه تشخیص دهد و بندها را به‌صورت اتوماتیک برایتان شل ‌کند.

ویژگی‌های کفش هوشمند نایک

کفش هوشمند نایکی

این اولین باری نیست که شرکت نایک کفشی را تولید می‌کند که قادر است به اپلیکیشن‌های موبایلی متصل شود و نمونه مشابه آن را قبلا هم دیده‌ایم.

البته کفش Adaptive BB جدید نایک با اینکه هوشمند است و می‌تواند به اپلیکیشن نایکی روی گوشی متصل شود، اما در حال حاضر کارایی محدودی در این بخش دارد.

این نسخه از کفش هوشمند نایکی فعلا قادر نیست قدم‌های شما را بشمارد یا مسافت طی شده را اندازه گیری کند. این کفش‌ تنها با زدن یک گزینه از طریق اپلیکیشن نایکی بندهای خود را شل و سفت می‌کند.

کفش Adaptive BB

البته جالب است بدانید در این کفش از یک میکروکنترلر، باتری 505 میلی‌آمپری، ژیروسکوپ، شتاب سنج، ماژول بلوتوث، موتور، چراغ، سنسور فشار، سنسور تاچ، سنسور دما و ذغال مخصوص شارژ وایرلس استفاده شده است.

بنابراین شرکت نایکی تنها با آپدیت اپلیکیشن در آینده می‌تواند تمام ویژگی‌هایی را که فعلا در این محصول غیرفعال هستند به راحتی فعال و قابل استفاده کند. ضمنا این کفش به همراه یک پد مخصوص شارژ وایرلس عرضه می‌شود.

قیمت و تاریخ عرضه

این کفش‌ از امروز قابل پیش سفارش است اما فروش رسمی آن از 17 فوریه آغاز می‌شود و قیمت آن هم 350 دلار است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا