گوناگون

تصاویر اسلوموشن می‌تواند دادگاه و هیات منصفه را گمراه کند

نتایج یک تحقیق: تصاویر اسلوموشن در قضاوت درباره متهم ذهنیت منفی ایجاد می‌کند

نتایج چندین مطالعه نشان می‌دهد تصاویر اسلوموشن می‌تواند قضاوت درباره رفتار یک شخص را منفی کند.
تا قبل از این با توجه به سابقه‌ای که از تصاویر اسلوموشن داریم فکر میکردیم این تصاویر به کشف حقیقت بیشتر کمک می‌کنند. ممکن است این موضوع در برخی زمینه‌ها درست باشد اما تحقیقات نشان می‌دهد تصاویر اسلوموشن می‌توانند در بیننده ذهنیت منفی ایجاد می‌کند به خصوص وقتی پای هیات منصفه و قضاوت درباره افعال یک متهم در میان باشد.
تصاویر اسلوموشن در واقع با هدف مشخص شدن جزییات یک موضوع مورد قضاوت قرار می‌گیرند اما تحقیقات نشان می‌دهد که این تصاویر ممکن است بینندگان را به قضاوت اشتباه بیندازد و علیه متهم به کار گرفته شود.
موضوع از آن جهت اهمیت زیادی می‌یابد که قضاوت اعضای هیات منصفه می‌تواند به قیمت زندگی یا مرگ یک متهم یا تفاوت سالها بودن در زندان تمام شود.
محققان به خصوص در زمینه بررسی این موضوع به خصوص یک مورد شلیک یک فرد به نام جان لوییس یک پلیس در سال 2009 را مورد بررسی قرار دادند.
در آن دادگاه بازپرس ها ابتدا فیلم را به صورت اسلوموشن نشان دادند اما بعد وکلای متهم گفتند فیلم به صورت عادی پخش شود تا روی قضاوت اعضای هیات منصفه تاثیر نگذارد.
محققان با بررسی مجدد فیلم آن ماجرا تاثیر پخش عادی و اسلوموشن آن را روی افراد مختلف اندازه گرفتند چیزی که نشان میداد تصاویر اسلوموشن باعث گناهکار شناخته شدن از سمت بینندگان شد.
با رشد استفاده از دوربین‌های مدار بسته، موبایل و دوربین‌هایی که به لباس یا خودروی ماموران پلیس متصلند موضوع نوع نمایش آنها در دادگاه‌ها و قضاوت روی آن حالا اهمیتی بیش از پیش می‌یابد.

منبع
howstuffworks

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا