استارتاپایران

چهارمین پروداکت تنک تهران برگزار شد

در آخرین روزهای پاییز 97 یکی از رویدادهای خودجوش در سیستم استارتاپی ایران یعنی پروداکت تنک به همت اسنپ تریپ و بامیلو برگزار شد. در این رویداد افشان سامانی مدیر دپارتمان محصول بامیلو و رامین وطن پرست  مدیر محصول یاهو، HP و مدیر دپارتمان محصول  Trust Pilot توضیحاتی را درباره چالش‌های پیش روی مدیران محصول برای اینکه بتوانند سایت یا اپلیکیشنی را مطابق با اهداف کسب و کار، نیازهای کاربر و کارایی خلق کنند صحبت کردند. پروداکت تنک که با هدف گردهمایی مدیران محصول و ایجاد هم افزایی بین متخصصان محصول، طراحان و توسعه دهندگان وب و اپلیکیشن شکل گرفته است، در بیش از 100 کشور دیگر نیز برگزار می‌شود. Product Tank برای نخستین بار در لندن و با گردهم آمدن گروهی از مدیران محصول، طراح و توسعه دهنده شکل گرفت و پس چند سال در بسیاری از کشورهای دیگر نیز برگزار شد.


چهارمین پروداکت تنک تهران در حضور بیش از 70 نفر از متخصصان جوان این این حوزه و سخنرانی افشان سامانی برگزار شد. سامانی که سه سال است  از کانادا به ایران بازگشته از چالش‌های خود به‌عنوان توسعه دهنده وب و یافتن جایگاه خود به عنوان مدیر محصول و مسیر مشکلی که طی کرده است؛ گفت: «من خوش شانس بودم که به عنوان یک مدیر محصول توانستم در چند شرکت معتبر کار کنم و همه ریزه‌کاری ها را در عمل یاد بگیرم.» او در این جلسه از چالش های موجود در عرصه طراحی و توسعه محصول در ایران گفت:« وقتی از کانادا برگشتم تا در بامیلو تیم محصول را راه اندازی کنم، متوجه شدم که تا چه حد طراحی محصول در ایران ناشناخته و مبهم است. معمولا در ایران، محصول متناسب با نیاز کاربر طراحی نمی شود و این چالش بزرگی را برای مدیران محصول و البته کاربران محصول ایجاد کرده است.»


در ادامه این جلسه رامین وطن پرست از ساختار منطقی شکل گیری یک محصول و سوالات بنیادینی که یک توسعه دهنده یا طراح برای تولید یک محصول باید از خود بپرسد گفت. او که تجربه مدیریت محصول در سایت یاهو، محصولات hp دارد از دلایل شکست نوکیا در برابر محصولات اپل توضیح داد: گاه زیرساخت ها همگی فراهم هستند و برای موفقیت باید چارچوب‌هایی که مانع رشد و تغییر هستند را از سر راه برداشت:« شاید جالب باشد بدانید که محصولات اپل همگی در نوکیا وجود داشتند ولی یکی از دلایلی که نوکیا شکست خورد، غرور بیجای مدیران نوکیا بود که حاضر به تغییر ساختارهای ذهنی خود نبودند.» وطن پرست معتقد است برای هر تغییری در محصول باید سوال اصلی را پیدا کرد و برای آن بهترین پاسخ را یافت. پروداکت تنک از همه علاقمندان دعوت می‌کند برای هم فکری و حل چالش‌های این حرفه در این رویدادها که در آینده نیز برگزار خواهد شد، شرکت کنند و با همکاران خود، مشکلاتشان و البته راه حل ها آشنا شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا