تکنولوژی

عرضه سهام شرکت چینی 360 Finance در بورس آمریکا

دستاورد شرکت چینی فعال در حوزه اقتصادی-تکنولوژی

شرکت 360 Finance، یک پلت فرم آنلاین اقتصادی چینی است که به تازگی از گروه بزرگ سازنده آنتی ویروس 360 Group جدا شده و به جمع معدود شرکت‌های چینی بازار سرمایه آمریکا پیوسته است.

این شرکت حالا در جمع  شرکت‌های موفقی قرار گرفته که طی دو سال گذشته در آمریکا به عنوان شرکت عمومی معرفی شده‌ و سهام آن در بازار بورس آمریکا عرضه شده است.

روز جمعه گذشته قیمت اولیه سهام این شرکت برای عرضه به صورت عمومی، 16.50 دلار در ازای هر سهم معرفی شد که 3.1 میلیون سهم از آن فروخته شد.  طی 6 ماه منتهی به ماه ژوئن سال جاری، شرکت 360 Finance به میزان 572 میلیون یوآن( 86.4 میلیون دلار) از سرمایه خود را به صورت ضرر خالص از دست داد و این در حالی است که طی مدت زمان مشابه در سال 2017، رقم این ضرر تنها 67 میلیون یوآن بوده است که دلیل آن هم افزایش هزینه ها اعلام شد.

در این بین، درآمد خالص شرکت نیز از 60 میلیون یوآن در سال 2016، به 309 میلیون یوآن در سال 2017 رسید، درآمدی که طبق گفته مسئولان بیشتر از طریق اعطای تسهیلات وام و ارائه سرویس‌های خدماتی برای مشتریان تامین شده است.

Zhou Hongyi موسس و مدیرعامل 360 Group،  است که 14.1 درصد از کل سهام این شرکت را در اختیار دارد. آقای Zhou  توانست شرکتش را خیلی زود در رده اولین شرکت‌های اقتصادی برتر چینی اینترنت محور و هم رده شرکت‌هایی همچون Alibaba، Tencent، Baidu و JD.com  قرار دهد که سهام آنها در آمریکا به صورت عمومی عرضه شده است. در خود کشور چین، 360 Finance  با رقبای بزرگ مختلفی روبروست و این شرکت در چین، پنجمین شرکت فعال در زمینه تسهیلات وام دهی و پلت فرم تکنولوژی‌های تلفیقی اقتصادی تکنولوژی محسوب می‌شود. شرکت Ant Financial، اولین شرکت برتر طبقه خود است و بعد از آن، WeBank، JD Finance و Baid قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا