هوش مصنوعی

ربات Lovot به انسان‌ها عشق می‌ورزد

روز سه شنبه هفته گذشته، استارت آپ ژاپنی Groove X- تاسیس شده توسط متخصصان فارغ التحصیل رشته رباتیک شرکت SoftBank– ربات متفاوتی معرفی کرد که به گفته مسئولین، می‌تواند انسان‌ها را شاد کرده و به آنها عشق بورزد!

روبات Lovot

طبق گفته مسئولین شرکت Groove X ربات The Lovot رباتی است که برای ایجاد احساس خوش آیند و راحتی و همچنین تجربه احساس عشق توسط انسان‌ها طراحی شده و 3100 دلار قیمت دارد. این ربات به دلیل استفاده از آخرین دستاوردهای حوزه تکنولوژی «رباتیک روانی-احساسی» که توسط شرکت Groove X توسعه یافته،  قادر است به حالات مختلف روحی و روانی انسان‌ها واکنش نشان دهد.

یکی از طراحان این ربات در وب سایت این شرکت روز سه شنبه اعلام کرد:« وقتی ربات Lovot را لمس کنید، بغل کنید و یا حتی نگاه کنید، خیلی زود احساس سرخوشی و آرامش پیدا می‌کنید. این تجربه، مشابه احساس عاشق شدن و دوست داشتن دیگران است.»

 

وی در ادامه توضیح داده:« ربات Lovot، به حالات روحی و روانی و اصطلاحا مود انسان‌ها واکنش نشان می‌دهد و می‌تواند خیلی سریع حال شما را بهتر کرده و روحیه شما را عوض کند. این ربات شاید یک موجود زنده نباشد ولی قطعا می‌تواند قلب انسان‌ها را گرم کند.»

Lovot

Lovot، یک ربات چرخدار است که مجهز به حدودا 50 سنسور مختلف است. Lovot مجهز به تکنولوژی هوش مصنوعی است و می‌تواند با کمک همین تکنولوژی، تمام حالات و میمیک‌ موجودات زنده را تقلید کند. یک دوربین حساس  به حرارت نیز روی Lovot   وجود دارد که می‌تواند با استفاده از آن، اتاق را اسکن کرده و خیلی سریع شخص مورد نظر خود یا به عبارتی صاحب خود را پیدا کند. وجود سنسورهای ‌لمسی رو بدنه Hk نیز از رابطه لمسی استثنائی بین مادر و فرزند الهام گرفته شده است.

Lovot روبات

خریدار این موجود تکنولوژی می‌تواند رنگ مورد نظر خود را هنگام سفارش انتخاب کند و همچنین تعدادی لوازم جانبی و حتی لباس نیز برای Lovot  سه کیلوگرمی عرضه می‌شود.

پیش فروش Lovot  از روز سه شنبه آغاز می‌شود و باید حداقل 177.67 دلار به عنوان پیش پرداخت هزینه شود. ربات‌های Lovot  قرار است از اواخر سال 2019 برای مشتریان ارسال شوند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا