استارتاپایران

دیجی‌کالا و دومین گردهمایی فروشندگان

1800 نفر از فروشندگان برتر دیجی‌کالا در این مراسم دعوت شده‎اند

دیجی‌کالا برای دومین بار فروشندگان موفق خود را دور هم جمع کرد. این گردهمایی ششم آذر در هتل همای تهران برگزار شد. در این مراسم برادران محمدی و برخی از مدیران ارشد این فروشگاه آمارهایی از این شرکت را ارائه دادند. شعار این مراسم «با هم رشد کنیم» بود و دیجی‌کالا امیدوار است تا با همکاری فروشندگان یلدای موفقی را سپری کند.

برادران محمدی
موسسان دیجیکالا

دیجی‌کالا در گذر زمان

دیجی‌کالا همچنین یک تایم لاین ارائه داد از اینکه از سال 1385 که این شرکت کار خود را شروع کرده تا به امروز چه سرویس‌هایی را ارائه داده است. جدول کامل را در تصویر زیر می‌بینید و برای مثال از مهمترین آنها می‌توان به سرمایه‌گذاری شرکت سرآوا در سال 1391، عرضه محصولات غیر دیجیتالی در سال 1393، سومین سایت پربازدید کشور از سال 1394 تا به امروز و راه اندازی دیجی‌کالا فرش، دیجی‌پی و دیجی‌کالا نکست در سال 1397 اشاره کرد.

"تایم

آمارهایی از بازار ایران و جهان

در ابتدا آمارهایی از بازار ایران و جهان ارائه شد و گفت تعداد کل خریدهای آنلاین ایرانی در سال 2013 57 میلیون بوده که در سال 2016 به 269 میلیون رسیده است. اما با وجود همه اینها سهم خرید آنلاین در ایران کمتر از 1.5 درصد کل است که بسیار آمار پایینی است. در ادامه مشخص شد همین نسبت برای ترکیه 3.3 درصد، امارات 6 درصد، چین 7 درصد، کره جنوبی 8 درصد و انگلستان 12.4 درصد است.

مطلب مرتبط: دیجی‌کالا، نگاهی از درون

مارکت پلیس دیجی‌کالا

مارکت پلیس که محور اصلی این نشست بود برای شرکت کنندگان جذابیت بیشتری داشت. در این بخش دیجی‌کالا به پلتفرم Marketplace خود پرداخت و مروری داشت بر این سرویس از ابتدای کار یعنی شهریور ماه 1395 تا امروز که در اسلاید پایین می‌توانید جزئیات آن را مشاهده کنید.

"مارکت

یلدای شگفت انگیز

علاوه بر اینها آمارهایی از یلدای شگفت انگیز در سال گذشته ارائه شد که می‌تواند جالب باشد. وب‌سایت دیجی‌کالا در 4 روز عادی 4.8 میلیون بازدید دارد که این آمار در 4 روز یلدا سال 96 به 9 میلیون کاربر رسیده است. همچنین در یلدای 96 بیش از 200 فروشنده، بیش از 30 هزار محصول و بیش از 60 هزار تنوع محصولی وجو داشت. دیجی‌کالا برای یلدای پیش‌ رو حضور بیش از 3 هزار فروشنده، 80 هزار محصول و تنوع بیشتر از 200 هزار قلم کالا را پیشبینی بینی می‌کند. همچنین بازدید از وب‌سایت این فروشگاه در 4 روز عادی سال 97 به 72 میلیون میرسد که دیجیکالا پیشبینی می‌کند این بازدید در یلدای 97 به 290 میلیون در 4 روز برسد که آمار بسیار خوبی می‌تواند باشد.

رشد دیجی‌کالا در 7 سال گذشته

دیجی‌کالا با آمارهایی نشان داد که حاکم بازار خرید آنلاین است. بر اساس این آمارها دیجیکالا بیشتر از 90 درصد کل خریدهای آنلاین را پوشش می‌دهد و این موضوع نشان می‌دهد این شرکت با اختلاف فراوان در راس همه رقبا ایستاده و از هر 10 خرید آنلاین در کشور، بیشتر از 9 خرید از دیجیکالا انجام می‌شود.

رشد دیجی‌کالا
آمار رشد دیجی‌کالا در 7 سال

همانطور که در اسلاید بالا می‌بینید در 7 سال گذشته هر سال 103 درصد رشد داشته و این یعنی هر سال فروشی دو برابر سال قبل را داشته که برای این استارت‌آپ مهم آمار قابل تاملی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا