اپلخودرو

سیری درب فولکس را باز می‌کند

قابلیت جدید برای کاربران اپل

شرکت فولکس واگن در حال توسعه رابطه خود با شرکت اپل است. این دو شرکت سرویس برنامه جدیدی با مشارکت یکدیگر ارائه کرده‌اند که VW Car-Net App نام دارد و کاربران آی‌او‌اس با کمک دستیار هوشمند سیری می‌توانند از این طریق قفل خودروهای فولکس خود را باز یا بسته کنند، میزان مسافت طی شده و یا وضعیت بنزین خودرو را چک کنند و یا صدای هشدار سرقت برای خودروی خود تنظیم کنند. چندین قابلیت دیگر نیز برای صاحبان خودروهای فولکس واگن از طریق سیری در نظر گرفته شده است.

برنامه Car-Net البته برای صاحبان خودروهای فولکس رایگان نیست. برای استفاده از امکانات این برنامه، کاربر باید مبلغی برای اشتراک ماهیانه بپردازد و به قابلیت‌های متنوعی از جمله قابلیت مکان یابی خودروی پارک شده یا عیب‌یابی از راه دور دسترسی پیدا کنند.

برخی از این قابلیت‌ها، قیمت‌های نسبتا بالایی دارند و کاربر برای دسترسی به هر کدام از آنها باید هزینه‌های جداگانه‌ای پرداخت کنند. اپل برای چنین امکانی، سرویس جدیدی در آی‌او‌اس 12 به نام Siri Shortcut معرفی کرده است که وجود آن برای استفاده از این برنامه، واجب است.

شرکت آمازون نیز مدت‌هاست در حال توسعه و تلفیق دستیار هوشمند الکسا در داخل خودروهاست  و جدیدا Echo Auto را معرفی کرده است. Echo Auto، استفاده از قابلیت‌های دستیار الکسا را در داخل خودروهای به خصوصی امکان پذیر می‌کند. آمازون برای استفاده از این قابلیت جدید، با شرکت‌های خودروسازی مانند فورد همکاری داشته است. اپل نیز در این بین، فعالیت‌های چشم گیری داشته است و حالا سیری شورتکات را برای عقب نماندن از این بازار نوین و جدید، ارائه کرده است.

منبع
The Verge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا