آمازونتکنولوژی

الکسا قوی‌تر می‌شود

عرضه دستیار صوتی آمازون روی تلویزیون

دستیارهای صوتی این روزها به خوبی در دنیا فراگیر شده‌اند و بی‌شک آمازون یکی از بهترین‌های این صنعت است. آمازون الکسا امروز می‌تواند خیلی از دستگاه‌های هوشمند شما را کنترل کند. از انواع لامپ‌ها گرفته تا حتی آبگرم کن و پیکیج‌های منزل را می‌شود با فرمان صوتی تنظیم کرد، اما ظاهرا اینها برای آمازون کافی نیست. آمازون تصمیم جدی دارد تا رنج دستگاه‌هایی که با الکسا کار می‌کنند را گسترش دهد.

در همین راستا آمازون ویژگی «Wake-on-LAN» را به دستگاه‌های خود اضافه کرده تا بتواند خیلی دستگاه‌های دیگر را هم روشن کند. از جدیدترین این دستگاه‌ها می‌توان به کنسول بازی ایکس باکس اشاره کرد که امروزه به الکسا متصل است و با فرمان صوتی می‌توانید آن را روشن کنید و برخی فرمان‌ها را نیز با درخواست صوتی اجرا کنید.

آمازون حالا می‌خواهد این ویژگی را برای تلویزیون‌ها هم فعال کند. از آنجایی که اکثر تلویزیون‌های امروزی به اینترنت متصل می‌شوند، در آینده احتمالا بتوانید تلویزیون خود را هم با فرمان صوتی به الکسا روشن کنید. از پیشگامان این همکاری باید به ال‌جی، های‌سنس و ویزیو اشاره کرد که تلویزیون‌های خود برای همکاری با آمازون الکسا آماده کرده‌اند. از آنجایی که به گفته آمازون این ویژگی نیاز به هیچ قطعه سخت‌افزاری اضافه‌ای ندارد درنتیجه احتمالا همه شرکت‌های سازنده تلویزیون از آن استقبال بسیار خوبی خواهند کرد. پس اگر در آینده نزدیک متوجه شدید که همه دستگاه‌های شما با فرمان صوتی توسط الکسا کنترل می‌شوند تعجب نکنید!

منبع
انگجت

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا