تکنولوژی

تصاویر خیره کننده پرواز با پهپادهای مسابقه‌ای FPV

بخش مهمی از جذابیت جهان پهپادها به خاطر کاربردهای سرگرمی‌گونه آن‌هاست. پهپادهای FPV یا پهپادهای اول شخص به پهپادهایی گفته می‌شود که کاربر معمولا با یک عینک یا هدست مخصوص قادر به دیدن تصویر پهپادی است گونه‌ای از این پهپادها که به Racing  یا مسابقه‌ای مشهورند سبک، ماژولار و با انعطاف بالا هستند که پرواز با آن‌ها برای کسانی ه دنبال هیجان تصویری بالا هستند بسیار توصیه می‌شود.

با بهبود کیفیت دوربینهای استفاده شده از این  پهپادها  طی سال‌های اخیر حالا این انعطاف بالای حرکات باعث خلق تصاویر فوق‌العاده‌ای می‌شود چیزی که مثلا در یک دریفت هیجان آن را کاملا به بیننده منتقل می‌کند. این هیجان نه از طریق تصویربرداری داخل خودرو و نه حتی هلی شات ( از نمای خیلی بالا و بدون انعطاف ) دارای جذابیتی به اندازه تصویربرداری با یک پهپاد Racing نیست که خود انعطافی مشابه یک ماشین مسابقه دارد.

 

 

تیم بلک شیپ ( BlackSheep) یا گوسفند سیاه حالا یکی از مشهورترین تیم‌های پهپادی است که به کمک پهپادهای مسابقه‌ای ویدیوهای کم نظیری را از رویدادهای مختلف تهیه می‌کند و روی شبکه‌های اجتماعی‌اش منتشر می‌کند. شعار آنها روی سایتشان Serious Toys یا اسباب‌بازی‌های جدی است و البته روی سایتشان تجهیزات مربوط به این پهپادها را هم به فروش می‌رسانند. پهپادهایی که به خاط ویژگی ماژولار بودن کاربر در هنگام مونتاژ کردن قطعاتشان و ساخت محصول نهایی حس می‌کند خود سازنده آنهاست. این پهپادها بسیار سبک‌اند و انعطاف بالایی دارند از اتصال ارتباطی سریعی ( در حد چند میلی ثانیه) برخوردارند تا به واکنش‌های کاربر سریعا پاسخ دهند. با این حال ویژگی ساخت‌ آن‌ها با ریسک بالای برخورد آنان هم همخوان است به این معنی که از قطعات متعدد و قابل تعویضی برخوردارند که به سرعت قابل تعویض باشند. به همین دلیل علاقه‌مندان به این پهپادها با قطعات مختلف خود را تجهیز می‌کنند تا در یک رویداد بلافاصله قادر به تعویض قطعات در صورت کرش ( Crash) باشیم. طبیعتا این پهپادها برای تصویربرداری از یک مسابقه هیجان‌انگیز مثل Audi Nines 2018 MTB ایده‌آل هستند. ببینید :

 

 

تیم BlackSheep اخیرا به همراه تیم‌های دیگری فیلمی پهپادی از طبیعت ساخته‌اند که نشان دهنده قابلیت‌های این پهپادها در صحنه‌های غیر ورزشی هم هست. بخش اول این فیلم نسبت بلند صحنه‌های کم نظیری از پرواز پهپادهای سریع پرواز از لابه‌لای درخت‌های جنگل و ارتفاع نزدیک به صخره‌هاست.

 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا