تکنولوژی

پیش‌بینی‌ها درباره سنسور تشخیص چهره آیفون 2019

گزارش جدید منتشر شده توسط تحلیلگر معروف محصولات اپل یعنی «مینگ چی کو» نشان می‌دهد که احتمالا آیفون 2019 اپل به سنسور تشخیص چهره با سیستم خیلی پیشرفته‌تر عرضه خواهد شد.

مینگ معتقد است که اپل یک سنسور جدید را طراحی خواهد کرد که نور را با قدرت بیشتری بر روی صورت کاربر می‌تاباند و این مسئله نور منعکس شده از محیط اطراف را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و در نهایت این مسئله باعث تجربه بهتر هنگام استفاده از سیستم فیس آیدی خواهد شد.

در این گزارش همچنین ادعا شده که احتمالا اپل یک سیستم تشخیص فاصله را هم معرفی خواهد کرد. این سیستم قادر است مدت زمان تابش نور از سنسور تا زمان رسیدن به شیء مورد نظر را محاسبه کرده و از این طریق فاصله گوشی تا شیء را تشخیص دهد. از این سیستم می‌تواند برای ثبت تصاویر سه‌بعدی استفاده کرد. احتمالا این تکنولوژی در واقعیت افزوده و یا برای بهبود تصاویر سه بعدی به‌کارگرفته شود. این تصاویر طبق گفته مینگ ممکن است پس از ثبت قابلیت ویرایش شدن توسط قلم آیپد را هم داشته باشند.

فیس آیدی که سال گذشته همراه با آیفون 10 معرفی شد، با استفاده از 30 هزار نقطه مادون قرمز که بر روی صورت کاربر می‌تاباند، چهره را تشخیص می‌دهد. در آن موقع هم اعلام شد این سیستم با اینکه در محیط دارای نور کم به خوبی عمل می‌کند اما در محیط‌های دارای نور زیاد به خوبی قادر به تشخیص چهره نیست. طراحی سیستمی که بتواند نورهای مزاحم محیط را حذف کند مطمئنا منجر به افزایش قدرت تشخیص چهره در آیفون‌های آینده خواهد شد. به نظر می‌رسد اپل قصد دارد تا سال‌ها از این سنسور تشخیص چهره و در کل تکنولوژی فیس آیدی در دیوایس‌های خود استفاده کند.

منبع: د ورج

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا