اپلموبایل

اپل: نمی‌گوییم چه‌ تعداد آیفون فروختیم!

اپل روز گذشته گزارش مالی خود را اعلام کرد. در این گزارش اپل گفت درآمد کمپانی 20 درصد افزایش پیدا کرده است و درآمد از سهام یا EPS هم 41 درصد رشد داشته است. همچنین درآمد از سرویس‌ها هم به 10 میلیارد دلار رسیده که از همیشه بیشتر است. درآمد اپل اما در فصل چهارم امسال 62.9 میلیارد دلار بوده است. که نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته.

اما نکته‌ای که در این میان بسیار مهم است اینکه اپل تعداد دستگاه‌های اصلی که فروخته را اعلام نکرده و از این پس هم اعلام نخواهد کرد! اپل سال‌های گذشته هم تعداد دستگاه‌های خورد را اعلام نمی‌کرد. مثلا تعداد دانگل‌ها، ایرپادها و هوم‌پادهای فروخته شده یا حتی تعداد فروش اپل واچ را هم اعلام نمی‌کرد اما دستگاه‌های مهم مانند آیفون یا آی‌مک را در گزارش فصل‌های مالی خود مشخص می‌کرد که ظاهرا از این ماه تصمیم گرفته تا هیچ حرفی از تعداد فروش نزند و فقط میزان رشد فروش آنها را اعلام کند. برای مثال اپل گفته فروش آیفون در این فصل 29 درصد رشد داشته است.

این اعلام نکردن توسط اپل تحلیلگران را به این شک انداخته است که فروش آیفون‌ها کمتر از فصل قبل بوده و اپل هم فقط درصد رشد درآمد را اعلام کرده است. این رشد هم می‌تواند به دلیل افزایش قیمت چشمگیر آیفون 10 به بعد باشد که باعث افزایش درآمد اپل شده است و احتمالا تعداد مشتریان این کمپانی کم شده باشد. مدیران مالی اپل فقط گفته‌اند این روزها دیگر تعداد فروش مهم نیست و آن را اعلام نمی‌کنند بلکه میزان افزایش درآمد مهم است.

هدف اپل در 2019

منابع: اپل نیوز روم و اسلش‌ دات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا