تکنولوژی

از اپل چه خبر؟

نام نویسنده: آی‌تی‌ایران

زمانی که صحبت از اپل می‌شود معمولا ما ایرانی قبل از هر چیز به یاد آیفون می‌افتیم و طبیعتا رویداد ماه سپتامبر اپل برای ما از هر رویدادی مهمتر است. اما امسال کمی اوضاع متفاوت شده است. اپل امسال به یک شرکت تریلیون دلاری تبدیل شده است و رقبا هم با او اختلاف زیادی ندارند. در ادامه نگاهی داریم به اخبار با ارزشترین کمپانی جهان.

رویداد

رویدادهای اپل برای معرفی محصولاتش هنوز برای سال ۲۰۱۸ به پایان نرسیده و این شرکت آنچنانکه انتظار می‌رفت قرار است در رویدادی که هشتم آبان ساعت 17:30 برگزار می‌شود آی‌پد‌ پروهای جدیدش را معرفی کند. اپل دعوتنامه‌ای برای رسانه‌ها فرستاده که در آن مشخص شده در این روز در بروکلین نیویورک قرار راست شاهد آی‌پد ‌پرو جدید باشیم.

رویداد اپل 8 آبان 97

این رویداد با شعار “there’s more in the making” (چیزهای بیشتری در حال ساخت است) برگزار می‌شود و اینکه اپل جایی به غیر از سالن استیو جابز در اپل پارک را برای معرفی محصولات جدیدش انتخاب کرده کمی عجیب است. اپل دعوتنامه‌های منحصر به فردی را برای این رویداد ارسال کرده که به نظر می‌رسد تاکید روی نقاشی و طراحی روی آی‌پد دارد. بر اساس پیش‌بینی ها احتمالا آی‌پد پرو جدید اپل دارای حاشیه کم و استفاده از Face ID به جای اثر انگشت برای ورود به سیستم است.

همچنین آی‌پد‌ پروهای جدید داراری پورت USB-C به جای لایتنینگ خواهند بود و در دو نسخه ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی عرضه می شوند. این احتمال هم وجود دارد اپل  مک‌بوک ایر جدید با حاشیه کمتر و صفحه نمایش با رزولوشن بالای رتینا و همچنین مک مینی جدید را عرضه کند.

گزارش مالی

یکی از مهمترین آمارها برای هر کمپانی گزارش عملکرد مالی است که هر سه ماه منتشر می‌شود و دقیقا مشخص می‌شود هر کمپانی چه میزان درآمد را از چه طریقی داشته است. اپل برای فصل سوم خود اعلام کرده بود 11.5 میلیارد دلار سود کرده که از فروش 41.3 میلیون آیفون، 3.7 میلیون مک‌بوک و 11.6 میلیون آی‌پد به دست آمده است.

اپل باید گزارش مالی این فصل خود را دهم آبان ارائه دهد تا ببینیم چه میزان فروش و سود داشته است. اما پیشبینی‌ها حکایت از فروشی بین 60 تا 62 میلیارد دلار دارد که البته 15 درصد هم بابت مالیات کم خواهد شد. زمانی که این گزارش منتشر شود می‌توانید اعداد دقیق آن را در آی‌تی‌ایران بخوانید. اگر هم خیلی به مباحث مالی اپل علاقه دارید می‌توانید از وب‌سایت خود اپل این آمارها را همان لحظه مشاهده کنید.

ارزش اپل امروز بیشتر از یک تریلیون دلار است که مقدار دقیق آن هنوز مشخص نیست. البته ظاهرا اپل تنها کمپانی است که در سال 2018 یک تریلیون دلاری می‌شود، زیرا رقبا هنوز با این مبلغ فاصله قابل توجهی دارند. برای مثال مایکروسافت که دومین کمپانی است ارزشی برابر با 823 میلیارد دلار دارد که کمی دور از ذهن است که قبل از پایان سال 2018 به یک تریلیون دلار برسد. پس از مایکروسافت هم آمازون با 805 میلیارد دلار قرار دارد. همه اینها در حالی است که اپل با گزارش مالی فصل قبل خود از یک تریلیون دلار گذشت و در گزارشی که دهم آبان می‌دهد مشخص می‌شود چقدر جلوتر رفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا