آمازون

مکان دیتاسنترهای مخفی آمازون لو رفت

وبسایت «ویکی لیکس» روز گذشته در اقدامی جنجالی مکان دقیق بیش از 100 دیتا سنتر آمازون را برای اولین بار منتشر کرده است. در گذشته به دلایل امنیتی تنها محل تقریبی این دیتاسنترها اعلام شده بود و کسی از محل دقیق انها باخبر نبود. ویکی لیکس ادعا کرده آمازون برای مخفی نگه داشتن این دیتاسنترها از نام‌های مستعار استفاده می‌کند.

طبق ادعای ویکی لیکس، تمامی کارکنان آمازون در دیتای سنتر IAD77 در ایالت ویرجینیا که تحت نام مستعار «Vandelay Industries» شناخته می‌شود از لباس‌های فرم و کارت‌های شناسایی با نام و لوگوی «Vandelay Industries» استفاده می‌کنند.

دیتا سنتر مخفی آمازون

گفته می شود تنها در ایالت ویرجینیا بیش از 38 دیتا سنتر مخفی آمازون قرار دارد و چندی از آنها هم در ایالت سیاتل قرار دارند. آمازون مراکز متعددی را در سراسر دنیا از جمله اروپا، آسیا، آمریکای جنوبی و استرالیا دارد.

ویکی لیکس در کنار این گزارش نقاط دقیق و پین شده‌ای از دیتا سنترهای مخفی آمازون را هم منتشر کرده است و همچنین این وبسایت اعلام کرده که آمازون بزرگترین تامین کننده سیستم کلود برای سازمان اطلاعات آمریکا است و در حال حاضر طی یک قرارداد 10 میلیارد دلاری قصد دارد یک سرویس کلود خصوصی را برای وزارت دفاع آمریکا راه‌اندازی کند.

منبع: بیزنس اینسایدر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا