تکنولوژی

مقایسه فنی «هوم هاب»، «اکو شو» و «فیسبوک پورتال»

محصول جدید گوگل یعنی «هوم هاب»، جدیدیترین نمایشگر هوشمندی است که به بازار معرفی شده است اما با دیگر رقبا تفاوت‌هایی دارد. یکی از تفاوت‌های کلیدی این نمایشگر با دیگر رقبا اینکه هوم هاب به دوربین مجهز نیست و این مسئله امکان برقراری تماس ویدیویی با استفاده از این دیویایس را از بین می‌برد.

حال اگر استفاده نکردن از دوربین در هوم هاب را نایدده بگیریم، مهمترین رقیب این دیوایس را باید «اکو شو» آمازون تلقی کنیم. این دستگاه که به دستیار صوتی الکسا مجهز است، می‌تواند به تمامی نیازهای شما از هر لحاظ پاسخ دهد و به سرویس‌های پخش مختلف متصل شود و به تمامی دیوایس‌های هوشمند منزل شما هم متصل شود و آنها را کنترل کند. حال بخش اعظمی از تصمیم شما برای خرید این دیوایس‌ها به سلیقه شما برمی‌گردد. اگر به دنبال چت تصویری و نمایش ویدیو هستید می‌توانید محصول آمازون و اگر هم به یوتیوب اعتیاد دارید بهتر است هوم هاب را خریداری کنید.

حال نوبت به نمایشگر هوشمند شرکت فیسبوک با نام «پورتال» می‌رسد. با اینکه این دیوایس یک نمایشگر هوشمند محسوب می‌شود اما بیشتر به یک ویژگی محدود می‌شود که آن هم چت تصویری با دیگر کاربران پورتال و یا فیسبوک است. بر خلاف اکو شو، دستگاه فیسبوک قادر است شما را در نقاط مختلف منزل در طول ویدیو چت همراهی کند. ضمنا با استفاده از «پورتال» می‌توانید از سرویس‌های اسپاتیفای، پاندورا و یا «فیسبوک واچ» هم استفاده کنید. در ادامه هم جدول مقایسه ویژگی‌ها و مشخصات فنی این دیوایس‌ها را مشاهده می‌کنید.

هوم هاب اکو شو

منبع: د ورج

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا