تکنولوژی

همه انتظارات از رخداد گوگل پیکسل ۲۰۱۸

ماه اکتبر هم بالاخره فرا رسید و چند روز بیشتر تا آغاز رخداد بزرگ شرکت گوگل در شهر نیویورک باقی نمانده است. انتظار می‌رود گوگل ۱۷ مهر ۹۷  در مراسم خود از چند سخت‌افزار جدید رونمایی کند که در این میان به احتمال زیاد نسخه جدید پرچمداران موبایل این شرکت یعنی گوگل پیکسل و همچنین تبلت‌های ارتقاء یافته هم رونمایی خواهند شد. با اینکه اپل با معرفی آیفون‌های 2018 در ماه سپتامبر تمامی توجهات رسانه‌ای را به خودش جلب کرده بود، حال اینبار نوبت به گوگل رسیده تا رسانه‌های جهان را متوجه محصولاتش کند.

حال در ادامه این مطلب قصد داریم لیست محصولاتی را که انتظار می‌رود گوگل در این مراسم از آنها رونمایی کند نام ببریم. البته ممکن است برخی از این محصولات در این مراسم رونمایی نشوند و در حد شایعه باقی بمانند و یا در مراسم‌های دیگری در آینده رونمایی شوند.

اسمارت‌فون‌های پیکسل

چشم‌انداز کلی صنعت گوشی‌های اندرویدی ممکن است گاهی اوقات سردرگم کننده باشد. در حقیقت تولیدکنندگان اندرویدی هرکدام یک نسخه دلخواه از سیستم‌عامل اندروید را همراه با دیوایسشان عرضه می‌کنند. به‌همین دلیل گوگل در سال 2016 تصمیم گرفت همانند اپل بر روی سخت‌افزار اختصاصی و سیستم‌عامل اختصاصی خود یعنی اندروید تمرکز کند و اسمارت‌فون جدیدی را به دنیا معرفی کند.

حال پس از یک دو سال ، این انتظار وجود دارد که گوگل از پیکسل‌های 2018 رونمایی کند. این پیکسل‌ها قرار است پیکسل 3 و پیکسل ایکس‌ال 3 نامگذاری شوند. حال چه پیکسل‌هایی را در این مراسم برای اولین بار خواهیم دید؟ به لطف تصاویر لو رفته متعددی که طی چند ماه پیش منتشر شده، چیز زیادی باقی نمانده که از آن بی‌خبر باشیم.

طبق گزارش‌ها گوگل پیکسل 3 به نمایشگر 5.5 اینچ، اسنپدراگون 845، دوربین 12.2 مگاپیکسلی در پشت دوربین دوگانه سلفی قدرتمند، 4 گیگابایت رم و حافظه داخلی متغیر 64 و 128 گیگابایت مجهز خواهد بود. طبق انتظار این دیوایس به سیستم‌عامل اندروید 9 و سنسور اثرانگشت در پشت بدنه هم مجهز خواهد بود.

گوگل پیکسل 3

پیکسل 3 ایکس‌ال هم طبق گزارش‌های متعدد به نمایشگر 6.7 اینچی با رزولوشن 1440×2960 و بدنه پشتی پوشانده شده با گلس با قابلیت پشتیبانی از شارژ وایرلس مجهز خواهد بود. یکی از نکات جذاب پیکسل 3 ایکس‌ال که در تصایر لورفته دیده شده، بریدگی بالای نمایشگر این اسمارت‌فون است که به نمایشگر آیفون 10 شباهت دارد. البته وجود چنین نمایشگری خیلی دور از انتظار و شگفت‌انگیز نبود چراکه اندروید 9 که از چند وقت پیش منتشر شده از یک سری ویژگی‌ها پشتیبانی می‌کند که به اسمارت‌فون‌های تمام صفحه با بریدگی بالای نمایشگر مربوط می‌شوند. البته پایین نمایشگر پیکسل 3 ایکس‌ال همچنان مقداری حاشیه وجود خواهد داشت و نمی‌توان آن را همانند آیفون 10 تمام صفحه و فاقد حاشیه دانست. ضمنا دوربین این گوشی در مقایسه با مدل پیکسل 3 تفاوتی نخواهد داشت.

پیکسل 3 ایکس‌ال

گفته شده پیش‌ سفارش پیکسل‌های 2018 از 9 اکتبر 2018 آغاز خواهد شد. در بحث قیمت هم برخی منابع ادعا می‌کنند که پیکسل 3 با قیمت 649 و پیکسل 3 ایکس‌ال با قیمت 749 دلار عرضه خواهند شد. اگر این قضیه حقیقت داشته باشد، قیمت پرچمدارهای جدید گوگل در مقایسه با آیفون‌های 2018 اپل و حتی پرچمدار سامسونگ بسیار پایین‌تر و به‌صرفه‌تر خواهند بود.

البته یک سری شایعات هم راجع به معرفی یک پیکسل میان رده توسط گوگل هم شنیده شده که بعید است در این مراسم از چنین اسمارت‌فونی رونمایی شود.

تبلت پیکسل

تبلت 2018 گوگل

اولین اخبار و تصاویر از تبلت مجهز به کروم اواس گوگل اوایل ماه گذشته منتشر شد. این دیوایس طبق گزارش‌ها به حسگر اثر انگشت مجهز خواهد بود و تصویر آن هم را پایین قابل مشاهده است. ضمنا شایعات ادعا کرده‌اند که این دیوایس به همان رزولوشن پیکسل‌بوک مجهز خواهد بود و همچنین روی آن پورت یواس‌بی C، و رم 8 یا 16 گیگابایت هم وجود خواهد داشت. هنوز تاریخ عرضه و قیمت تقریبی این دیوایس لو نرفته بنابراین برای باخبر شدن از ویژگی‌ها و دیگر مشخصات این تبلت هیبریدی بهتر است تا رخداد گوگل منتظر بمانیم.

پیکسل استند

اطلاعت خاصی راجع به این محصول وحود ندار تنها شنیده شده که گوگل در مراسم چند روز آینده خود قصد دارد از شارژر وایرلس جدید خود با نام پیکسل استند رونمایی کند.

دیگر سورپرایزها

دیگر سورپرایزهایی که ممکن است در مراسم گوگل شاهد آنها باشیم معرفی نسل جدید «کروم‌کست»، کیت تلویزیون هوشمند (Smart TV) که به کروم‌کست مجهز است و گوگل هوم مینی خواهند بود.

منبع: بی جی آر

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا